يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۵

اسکله صیادی ریگو به بهره برداری رسید

اسکله صیادی ریگو در آیینی روز سه شنبه با حضور قائم مقام سازمان شیلات ایران، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، برخی مسوولان و مردم محلی به بهره برداری رسید.
اسکله صیادی ریگو به بهره برداری رسید
به گزارش توليد ايرانی؛  این اسکله به طول ۴۰ متر، عرض ۳ متر و ارتفاع یک متر از سطح دریا و با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال ساخته شد و به بهره برداری رسید.
این اسکله قدرت تحمل وزن ۵۰۰ کیلوگرم بر متر مربع را دارد.

قائم مقام شیلات کشور در حاشیه آیین بهره برداری از این اسکله به خبرنگاران گفت :۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم در کشور برای تسهیل در تولید ماهی در دریا اختصاص داده شد که اسکله ریگو یکی از این طرح هاست.

سیف اله حقیقی افزود: با توجه به اینکه تولید ماهی در دریا در جزیره قشم تا افق سال ۱۴۰۰ باید به ۸۰ هزار تُن در سال برسد، برای تکمیل زنجیره این نوع تولید در قشم، اسکله مذکور ایجاد شد.
وی افزود: این اسکله به صورت چند منظوره در اختیار صیادان محلی نیز قرار می‌گیرد تا برای رفت و آمد و تخلیه بار از آن استفاده کنند.

قائم مقام شیلات کشور خاطرنشان کرد: یک اسکه دیگر نیز به عنوان مکمل به طول ۶۰ متر پیش بینی شده است که با تامین اعتبار مراحل ساخت آن آغاز می‌شود.
۵۰۰ هکتار زمین در شهرستان قشم زیر فعالیت‌های کشاورزی، شیلات و امور دامی قرار دارد و ۶ هزار و ۶۲۰ بهره بردار در این بخش فعال هستند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ی ۱۵۰ هزار نفر چمعیت از تنگه هرمز ازتوابعاستان هرمزگان در میان آب‌های خلیج فارس به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر گسترده شده است.
کد مطلب: 9569
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *