شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۱

تولید ماهی سردابی در کردستان۵۰ درصد افزایش یافت

تولید ماهی سردابی طی ۶ ماهه اول امسال در کردستان به ۲ هزار و ۱۲۷ تن رسیده که ۵۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است
تولید ماهی سردابی در کردستان۵۰ درصد افزایش یافت
به گزارش توليد ايرانی؛ مدیر امور شیلات کردستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به اینکه مهمترین علت افزایش تولید ماهی سردابی در این استان توسعه مزارعه ماهی و آموزش آبزی پروران است، اظهار داشت: در نیمه دوم سال تولید ماهیان سردابی کاهش می یابد و در این مدت تولید ماهی در منابع آبی (صید و صیادی) افزایش پیدا می کند.

حمید جسین پور اضافه کرد: از اول شهریور برداشت ماهی از منابع آبی استان آغاز شده و تاکنون یک هزارو ۶۴۸ تن ماهی برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه مجتمع در حوزه تولید ماهیان سردابی در استان فعال است،  یادآور شد: در این سه مجتمع ۲۳۰ مورد مزرعه خُرد و دومنظوره، استخر تیپ، منفرد و کشاورزی وجود دارد که مشغول تولید ماهی هستند.

مدیر امور شیلات کردستان گفت: ماهی‌های تولیدی در مزراع پرورش محلات با استفاده از خودروهای مجهز به دستگاه های برودتی به سایر استان‌ها ارسال می شود.

وی تاکید کرد: هم اکنون تولید آبزیان در این استان به ۲ صورت گرم آبی و سردآبی است که تولید ماهیان گرم آبی در ۶ منبع آبی در قالب ۶ تعاونی صیادی برای ۴۸۷  نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

مصرف میانگین سالیانه حدود پنج کیلو و ۷۳۰ گرم ماهی از سوی هر کردستانی یکی دیگر از محرک ها در اهمیت توسعه فعالیت های شیلات است که برای تحقق این امر مهم باید با برنامه ریزی ها و جلب حمایت دولت در این مسیر گام برداشت.
کد مطلب: 13193
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *