تولید ماهی سردابی در کردستان۵۰ درصد افزایش یافت

8 مهر 1398 ساعت 13:11

تولید ماهی سردابی طی ۶ ماهه اول امسال در کردستان به ۲ هزار و ۱۲۷ تن رسیده که ۵۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است


به گزارش تولیدایرانی؛ مدیر امور شیلات کردستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به اینکه مهمترین علت افزایش تولید ماهی سردابی در این استان توسعه مزارعه ماهی و آموزش آبزی پروران است، اظهار داشت: در نیمه دوم سال تولید ماهیان سردابی کاهش می یابد و در این مدت تولید ماهی در منابع آبی (صید و صیادی) افزایش پیدا می کند.

حمید جسین پور اضافه کرد: از اول شهریور برداشت ماهی از منابع آبی استان آغاز شده و تاکنون یک هزارو ۶۴۸ تن ماهی برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه مجتمع در حوزه تولید ماهیان سردابی در استان فعال است،  یادآور شد: در این سه مجتمع ۲۳۰ مورد مزرعه خُرد و دومنظوره، استخر تیپ، منفرد و کشاورزی وجود دارد که مشغول تولید ماهی هستند.

مدیر امور شیلات کردستان گفت: ماهی‌های تولیدی در مزراع پرورش محلات با استفاده از خودروهای مجهز به دستگاه های برودتی به سایر استان‌ها ارسال می شود.

وی تاکید کرد: هم اکنون تولید آبزیان در این استان به ۲ صورت گرم آبی و سردآبی است که تولید ماهیان گرم آبی در ۶ منبع آبی در قالب ۶ تعاونی صیادی برای ۴۸۷  نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

مصرف میانگین سالیانه حدود پنج کیلو و ۷۳۰ گرم ماهی از سوی هر کردستانی یکی دیگر از محرک ها در اهمیت توسعه فعالیت های شیلات است که برای تحقق این امر مهم باید با برنامه ریزی ها و جلب حمایت دولت در این مسیر گام برداشت.


کد مطلب: 13193

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/13193/تولید-ماهی-سردابی-کردستان۵۰-درصد-افزایش-یافت

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com