دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۷

تولید ۹ هزارتن میگوی پرورشی در بوشهر

عضو انجمن آبزیان استان بوشهر گفت: از ابتدای فصل برداشت میگوی پرورشی در این استان تاکنون ۹ هزار تن از این آبزی برداشت شده است.
تولید ۹ هزارتن میگوی پرورشی در بوشهر
به گزارش توليد ايرانی؛ محمد قدسی روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر افزود: برداشت از سایت‌های پرورش میگو مند و شیف نیز تاکنون انجام نشده و بزودی کار برداشت از این سایت ها آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: تاکنون چهار کانتینر از میگوی پرورشی تولید استان بوشهر از این بندر به خارج کشور صادر و کانتینرهای موردنیاز این بخش تامین شده و زمینه برای صادرات مابقی تولید فراهم است.

قدسی ادامه داد: برای سال جاری پیش بینی ۲۳ هزار تن تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر شد که با توجه به بروز بیماری لکه سفید در یکی از سایت‌ها این میزان به ۲۱ هزار تن کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: بیماری لکه سفید میگو در یکی از سایت‌های پرورش میگوی استان با همکاری مطلوب دامپزشکی و استانداری بوشهر کنترل شده است.

 قدسی در ارتباط با شهرک شیلاتی رودشور گناوه اظهارداشت: انتظار می‌رود با نظارت‌های لازم زمینه انجام باکیفیت‌تر فعالیت‌های پرورشی در این شهرک اجرایی شود.

استاندار بوشهر گفت: بزودی طرح استاندارد سازی سایتهای پرورش میگو در بوشهر اجرایی می‌شود.
عبدالکریم گراوند افزود: در این زمینه انتظار است دستگاه‎های ذیربط همکاری لازم را برای اجرای این طرح داشته باشند.

وی یادآور شد: اکنون نظارت‌ دامپزشکی بر اراضی پرورشی میگو و کنترل  واحدهای پرورشی شبانه‌روزی است و هیچ مشکلی در سایت‌های پرورشی استان وجود ندارد.
گراوند ادامه داد: میگوی پرورشی یکی از ظرفیت‎های قابل توجه استان بوشهر است که در این زمینه حمایت لازم صورت می‌گیرد.  

وی در باره وصول مالیات اظهار داشت: با توجه به اینکه برای سال آینده پیش بینی حذف درآمد نفتی از بودجه جاری انجام شده حرکت به سمت وصول درآمدهای مالیاتی امری اجتناب ناپذیر است.
گراوند ادامه داد: پرداخت مالیات از مهمترین عوامل رشد و توسعه جامعه محسوب و  این مهم سبب رونق اقتصادی، تحقق عدالت اجتماعی، توسعه و پیشرفت می‌شود. 
وی بیان کرد: با توجه به نقش مهم مالیات در توسعه کشور نیاز است زمینه آشنایی عموم مردم با فرهنگ مالیاتی بیش از پیش فراهم شود.

گراوند افزود: در شرایطی که جنگ تمار عیار اقتصادی بر کشور تحمیل شده این مهم می‌طلبد تا همه ظرفیت‎های برای توسعه و آبادانی کنار هم قرار گیرند.
وی گفت: در ارتباط با واحدهای صنعتی نیز برخی از آنها در ارتباط با هزینه‌های آب و برق، تامین اجتماعی، مالیات با مشکلاتی مواجه هستند که در شرایط کنونی لازم است مساعدت و حمایت کامل از این بخش صورت گیرد.
کد مطلب: 13771
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *