جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۱

ظرفیت صادرات دام زنده از کردستان به دیگر کشورها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر این استان ظرفیت صادرات دام زنده به کشورهای دیگر را دارد و حمایت مسئولین کشوری از توسعه دامداری نتیجه بخش خواهد بود.
ظرفیت صادرات دام زنده از کردستان به دیگر کشورها
به گزارش توليد ايرانی؛ خالد جعفری در جلسه معاونین بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی های منطقه یک کشور  که با حضور مشاور و قائم مقام معاون وزیر جهاد کشاورزی در کردستان برگزار شد، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا مجموعه معاونت بهبود تولیدات دامی جایگاه واقعی خود را در وزارت جهاد کشاورزی پیدا کند.

وی با بیان اینکه تولیدات دامی تاثیر بسزای در سفره و معیشت مردم  کشور دارد, افزود: مجموعه معاونت بهبود تولیدات دامی، فعالیت های اثر بخشی را در زمینه خودکفایی کشور در تامین پروتئین به سرانجام رسانیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: کردستان توان تامین گوشت قرمز و مرغ خود و بخشی از کشور را دارد و در همین راستا، یکی از سه طرح پیشران بخش کشاورزی کردستان، طرح افزایش ۱۳ هزار تنی تولید گوشت قرمز است.

جعفری با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۷۰ درصد اعتبارات اشتغال پایدار روستایی را در حوزه دام  استان هزینه شده است، یادآور شد: استان های نیمه شمالی کشور شرایط مساعد تری برای توسعه دامداری در کشور را دارند.

وی با بیان اینکه حمایت مسئولین کشوری از توسعه دامداری در نیمه شمالی کشور به ویژه کردستان نتیجه بخش خواهد بود, بیان کرد: باید در بحث دامداری به استان های نیمه شمالی کشور  بیش از پیش بها داده شود، زیرا این مناطق آب کافی برای توسعه این نوع فعالیت ها را دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: باید در مناطقی که آب کافی برای تولید علوفه وجود دارد و  فرهنگ دامداری در مردمان آن ها نهادینه شده دامداری ها را ایجاد کنیم.
جعفری با بیان اینکه در کردستان سالانه حدود یک میلیون تن کاه تولید می شود، اظهار داشت: یونجه استان کردستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

وی با اشاره به صنعت موفق طیور استان, افزود: آب و هوای کردستان شرایط بسیار مناسبی را برای توسعه صنعت طیور فراهم کرده و علی رغم اینکه در این فصل در بعضی از استان های کشور امکان جوجه ریزی وجود نداشت،  در چند ماه اخیر در مرغداری های کردستان  بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: در بین استان های شمال و شمال غرب کشور در بحث جوجه ریزی رتبه اول داریم و ساختمان و تجهیزات بخش مرغداری استان کردستان در  شرایط بسیار مطلوبی دارد.

جعفری یاداور شد: ۹۵ درصد واحدهای مرغداری کردستان  از سیستم های اتوماتیک استفاده می کنند و بیش از ۸۰ درصد این مرغداری ها مجهز به سیستم گازرسانی اند.
کد مطلب: 10915
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *