جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۳

اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در پنج سد لرستان

مدیرکل شیلات لرستان گفت: طرح پرورش ماهی در قفس در پنج سد استان به صورت پایلوت در حال اجرا است.
اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در پنج سد لرستان
به گزارش توليد ايرانی؛ کیارش بیرانوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: جذب سرمایه گذار و راه‌اندازی طرح پرورش ماهی درقفس با اولویت تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی بوده و ارزان بودن سازه ها و  غنی شدن آب برای مصارف کشاورزی از مزیت های این طرح به شمار می رود.

وی گفت: اکنون در پنج سد حوضیان، سد ایوشان، سد خان آباد، سد مروک وسد هاله به صورت پایلوت پرورش ماهی در قفس اجرای شده است.

وی ادامه داد: از این ۵ سد در مجموع ۲هزار تن ماهی برداشت می شود،که با توجه به سدهایی که در استان لرستان وجود دارد پیش بینی می شود که  تولید پرورش ماهی در قفس در لرستان  به بیش از پنج هزار تن برسد.

بیرانوند اضافه کرد: این طرح به صورت پایلوت از سال ۹۶اجرایی شد و در حال حاضر نیز به نتیجه مطلوب رسیده  و کمک شایانی به افزایش تولید ماهی در استان نموده است.

وی در ادامه با اشاره به کسب رتبه نخست این استان در بین استان‌های غیر ساحلی در بخش پرورش ماهی، گفت: هدف اصلی ما ایجاد مجتمع های آبزی پروری و ‌واگذاری به جوانان جویای کار است که در این راستا نیز ۵۶۵مزرعه پرورش ماهی با تکثیر ۱۲۸میلیون قطعه در سال توانسته ایم رتبه نخست در بخش استان‌های غیر ساحلی را به خود اختصاص دهیم.
کد مطلب: 11446
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *