جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۹

تولید سالانه ۶۰۰۰ تن عسل در اردبیل + عکس

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: میزان تولید عسل در استان اردبیل 6 هزار و 43 تن است که از مجموع عسل تولیدی یک هزار تن سرانه مصرف استان بوده و حدود پنج هزار تن نیز مازاد بر مصرف نیاز استان به سایر استان های کشورفرستانده می شود.
تولید سالانه ۶۰۰۰ تن عسل در اردبیل + عکس
توليد ايرانی: نوبخت اژدری امروز در خصوص میزان عسل تولید ی در اردبیل به خبرنگاران گفت: استان اردبیل با تولید بیش از 6 هزار و 43 تن عسل توانست  رتبه سوم تولید عسل امسال کشور را به خود اختصاص بدهد.

وی افزود: سه هزار و 864 نفر به حرفه  زنبورداری در اردبیل مشغول هستند که سه هزار و 258 نفر  از این تعداد  کارگر و تکنیسین زنبورداری هستند.

معاون بهبود تولید ات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: از341هزار کندوی زنبور عسل موجود این استان استان  99 درصد به صورت مدرن و تنها یک درصد آنها به صورت کندوی بومی است که میانگین تولید از هر کندوی مدرن 19 کیلوگرم و از هرکندوی بومی 10 کیلوگرم است.

وی گفت: : میزان تولید عسل در استان اردبیل 6 هزار و 43 تن  است که از مجموع عسل تولید ی یک هزار تن سرانه مصرف استان بوده و حدود پنج هزار تن نیز مازاد بر مصرف نیاز استان به سایر استان های کشورفرستانده می شود.
کد مطلب: 4190
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *