شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۸

تولید "عسل" به روش زنبور داری اصلاح شده

کارشناس موسسه علوم تحقیقات دامی کشور: زنبورداران متقاضی که ملکه های اصلاح شده را دریافت کرده اند، استقبال بیشتری از ملکه های ایرانی دارند زیرا تولید آنها بهتر شده است و آن را به ملکه خارجی ترجیح می دهند.
تولید "عسل" به روش زنبور داری اصلاح شده
به گزارش توليد ايرانی؛ کارشناس موسسه علوم تحقیقات دامی کشور با اشاره به اینکه طرح جامع زنبور عسل طی 5 سال گذشته در حال اجرا است، به خبرنگار تیتریک گفت: بهترین ملکه های زنبور عسل ایران از نظر تهاجمی، تولید عسل و تخم ریزی تلقیح و از آنها ملکه ای اصلاح شده که به اقلیم کشور سازگاری داشته باشد تولید و به زنبورداران ارائه می شود.
 
حسین تکین افزود: در حال حاضر زنبورداران متقاضی که ملکه های اصلاح شده را دریافت کرده اند، استقبال بیشتری از ملکه های ایرانی دارند زیرا تولید آنها بهتر شده است و آن را به ملکه خارجی ترجیح می دهند.
وی اظهار داشت: روند مذکور می تواند مانع قاچاق ملکه زنبور عسل شده و زنبورداران به ملکه های داخلی توجه بیشتری خواهند کرد.
 
تکین تصریح کرد: مدت کوتاهی از طرح اصلاح ملکه های زنبور عسل می گذرد و مسلما در این بازه زمانی بعضا از زنبورهای قاچاق استفاده می شود، رضایت زنبورداران از ملکه های داخلی تبلغی برای استفاده از نمونه های ایرانی می شود.
وی گفت: همچنین "بنتونیت" در تغذیه طیور استفاده می شود تا مواد زائد واکسن و ... در بدن مرغ جذب بنتونیت شده و دفع خواهد شد لذا مرغ سالم تری عرضه می شود.
 
تکین افزود: موسسه علوم دامی با همراهی بخش خصوصی توانسته است سرشاخه های نیشکر در خوزستان که بعضا آتش زده می شود و آلودگی محیط زیست را به همراه دارد را به خوراک دام تبدیل می کنند.
اجرای طرح زنبور اصلاح شده ایرانی، قاچاق ملکه به کشور را ریشه کن می کند/ واردات گوشت، ثمره عدم حمایت از تولیدات دامداران
 
وی اظهار داشت: تیدبل سرشاخه های نیشکر به خوراک دام کشور را به خودفایی نزدیک کرده و علاوه بر درآمدزایی مانع آلودگی محیط زیست خواهد شد.
تکین تصریح کرد: حمایت از تولیدکننده های دام موجب تولید بیشتر گوشت خواهد شد، درحالیکه با عدم حمایت از دامداران، میزان تولیدات کاهش یافته و جهاد کشاورزی ناچار به واردات گوشت می شود.
 
کارشناس موسسه علوم تحقیقات دامی کشور  در خاتمه خاطرنشان داشت: اختصاص سوبسید به خوراک دام و طیور می تواند رونق تولید را به دنبال داشته باشد.
کد مطلب: 5938
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *