جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۷

رتبه چهارم دنیا در تولید عسل

مشاور عالی معاون وزیر سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به وجود ۷.۲ میلیون کندوی عسل در کشور، گفت: تولید عسل در ایران افزایش یافت.
رتبه چهارم دنیا در تولید عسل
تولی ایرانی:غلامحسین طهماسبی در پنجمین جشنواره استانی عسل کنار در جم اظهار داشت: در نقاط مختلف ایران شاهد تولید عسل هستیم و ایران یکی از قطب‌های تولید عسل در دنیا است.
وی به ارتقای تولید عسل در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: در سراسر جهان ۹۰ میلیون کندو در سطح جهان وجود دارد که هفت میلیون و ۲۰۰ هزار کندو در ایران قرار دارد و شاهد افزایش این میزان هستیم.
مشاور عالی معاون وزیر سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی  ادامه داد: ایران در زمینه داشتن کندوی عسل پس از کشورهای ترکیه، هند و چین رتبه چهارم جهان قرار دارد.
وی به تولید سالانه یک میلیون و ۶۰ هزار تن عسل در سطح جهان اضافه کرد: در سال ۲۰۱۷ سالانه ۶۹ هزار تن عسل در ایران تولید شده است و اکنون به ۸۸ هزار تن رسیده است.
طهماسبی با اشاره به اینکه سبک زندگی در ایران باید تغییر کند تا شاهد کاهش میزان بیماری‌ها باشیم، تصریح کرد: بیماری‌هایی چون دیابت، مشکلات کبدی و افسردگی در ایران و جهان شیوع یافته است.
وی یکی از مواد تغذیه سالم را استفاده از عسل دانست و افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده عسل کنار از لحاظ کیفی، ویژگی‌هایی مشابه مرغوب‌ترین عسل جهان را دارا است.
مشاور عالی معاون وزیر سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: به علت برخی تحریم‌ها میزان صادرات عسل در کشور کاهش یافته است.
 
کد مطلب: 15048
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *