سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
۰
سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۵

سه اولویت مهم کشاورزی در ایران

وزیر جهاد کشاورزی می‌گوید این وزارتخانه کشت قراردادی، اصلاح الگوی کشت و تولید محصولات کشاورزی سالم را به عنوان اولویت‌های مهم در این بخش پیگیری می‌کند.
سه اولویت مهم کشاورزی در ایران
به گزارش توليد ايرانی ؛        سیدجواد ساداتی‌نژاد در اجلاس تجارت محصولات کشاورزی اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که ما از چند ماه قبل آن را دنبال کردیم، بحث کشت قراردادی محصولات در ایران بود. دولت با رویکرد حمایت از کشاورزی و با هدف‌گذاری مشخص این طرح را دنبال کرد و در سال جاری این نوع کشت با حمایت‌های بانک مرکزی و بانک‌های عامل به طور خاص در بخش غلات مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که اصلاح الگوی کشت یکی از اولویت‌های طولانی مدت کشاورزی ایران در دهه‌های گذشته بوده توضیح داد: برای اجرایی شدن این اولویت‌ها ما الزاماتی را شناسایی کردیم که هدف‌اش حمایت از این مدل کشت در کشاورزی ایران بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: سومین اولویت در این حوزه بحث سلامتی محصولات کشاورزی است که ما تلاش کردیم با شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها و محصولاتشان گامی مهم در این حوزه برداریم. در سال جاری مشکلاتی در بخش دام و طیور وجود داشت که این وزارتخانه آن را پیگیری کرد.

ساداتی‌نژاد خاطر نشان کرد: یکی از اصلی‌ترین معضلات ما دراین بخش عدم ساماندهی تشکل‌ها برای مدت طولانی بوده است. بعضا این تشکل‌ها خود اختلالگر و چالش‌زا شده‌اند. از این‌رو ساماندهی آنها یکی دیگر از اولویت‌هایی است که باید به شکل جدی در دستور کار قرار گیرد.
 
کد مطلب: 36925
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *