جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۷

‌تجربه‌های‌ محرومیت‌زدایی باید بین گروه‌‌های جهادی به اشتراک گذاشته شود

مدیرعامل بنیاد علوی با اشاره به منافع اشتراک‌گذاری تجربه‌های محرومیت‌زدایی، گفت: پارسال ۱۴۸ هزار تن سیمان رایگان در اختیار طرح‌های محرومیت‌زدایی قرار گرفت که اغلب در زمینه ساخت مسکن، طرح های کشاورزی یا ساخت مراکز درمانی استفاده شد.
‌تجربه‌های‌ محرومیت‌زدایی باید بین گروه‌‌های جهادی به اشتراک گذاشته شود
به گزارش توليد ايرانی؛         وحید خاویی، امروز در نخستن رویداد ثبت تجربه‌های محرومیت زدایی که با هدف حمایت از حرکت‌های خودجوش مردمی و گروههای جهادی محرومیت زدایی برگزار شد، اظهار داشت: در برنامه توانمندسازی این گروه‌ها که با هدف پیشرفت و آبادانی دنبال می‌شود‌ باید برنامه‌های اشتغال و کارآفرینی در حوزه‌های عمرانی، سلامت، مسکن و غیره با رویکرد «اجتماعی» دنبال می‌شود و مهمترین رکن در موفقیت برنامه‌ها شناخت دقیق از مسائل و رسیدن به برنامه و الگوی مشخص است.

وی افزود: برای شناخت دقیق راه‌های موفق محرومیت زدایی باید با یکدیگر گفت‌‌و‌گو کنیم و در طرح‌های آبادانی و پیشرفت بین ستاد و پیرامون، باید مدام ارتباط برقرار باشد تا برنامه‌ها مورد گفت‌‌‌وگو قرار گیرد و بتوانیم نسبت به اجرای برنامه‌های آبادانی به یک مدل مشخص برسیم؛ در همین راستا به شراکت گذاشتن تلاش‌های شما برای محرومیت زدایی مهم است.

خاوئی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه مشترک بنیاد علوی با گروه‌های مردمی محرومیت زدایی، گفت: با بررسی این تجربیات می‌توانیم برنامه‌ها را پیش ببریم شود حتی پروژه‌های شکست خورده هم باید به شراکت گذاشته شود تا بدانیم در شناخت، تحلیل یا اجرا در کدام قسمت پروژه رفتار اشتباهی بوده که به شکست ختم شده است.

وی با اشاره به منافع اشتراک‌گذاری تجربه‌های محرومیت زدایی، گفت: ‌این همایش‌ها با وسعت بیشتری استمرار داشته باشد تا به جای ارائه طرح‌ها به بنیاد علوی، فضایی را ایجاد کنیم که این حرکت عمومی که به عنوان حرکت‌های مردمی یا جهادی شکل گرفته است به سایر گروه‌ها منتقل شود و این حرکت عمومی که با عنوان حرکت‌های جهادی انجام می‌شود تقویت شود، ضمن آنکه بنیاد علوی از طرح‌های برگزیده محرومیت زدایی حتما حمایت‌ خواهد کرد.

خاوئی در ادامه در جمع خبرنگاران درباره اینکه از گروه‌های جهادی خودجوش که در زمینه ساخت مسکن، راه، بهداشت و هر گونه محرومیت زدایی فعالیت دارند، بنیاد علوی چه حمایت‌هایی می‌کند؟ گفت: برنامه اولیه بنیاد علوی پیگیری طرح‌های آبادانی و پیشرفت منطقه‌ای است که در ابتدا با حمایت استانداران انتخاب می شود و بعد به عنوان منطقه هدف رفع محرومیت زدایی به مسایل آن منطقه از توسعه زیر ساخت، راه روستایی، آموزش تا بهداشت پرداخته می‌شود.

وی افزود: این موارد از طرف گروه‌های مردمی و با دعوت از گروه‌های مردمی انجام می‌شود، این گروه‌ها این فعالیت‌ها را پیش‌تر داوطلبانه برای پیشرفت منطقه خود انجام می‌دادند و بعد از معرفی از سوی ما به عنوان مجری طرح‌ها می‌توانند در مقیاس بزرگتری به فعالیت‌های محرومیت زدایی ادامه دهند.

مدیرعامل بنیاد علوی گفت: همین کار را گروه‌های جهادی و خیریه در سطح کشور در حوزه های عمرانی و اشتغال انجام می‌دهند؛ برای ادامه این فعالیت‌ها از آنها حمایت می‌کنیم و نیازهای گروه‌های جهادی از تامین مصالح تا برطرف کردن نیازهای مربوط به خدمات پزشکی و آموزشی را ارائه می دهیم.

خاوئی توضیح داد: در راستای همین سیاست در سال گذشته‌ ۱۴۸ هزار تن سیمان رایگان در اختیار طرح‌های محرومیت‌زدایی قرار گرفت‌که اغلب در زمینه ساخت مسکن و طرح های کشاورزی یا ساخت مراکز درمانی بوده است.
کد مطلب: 37414
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *