يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
۰
جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۹

بانک‌ها از تولیدکننده داخلی حمایت کنند

یک فعال کارگری خواستار حمایت بانک‌ها از تولیدکنندگان داخلی شد و گفت: چرا کالایی که می‌توان مشابه آن را در داخل تولید کرد، وارد می‌شود که هم کارفرمایان ضرر کنند و هم باعث بیکاری کارگران و جوانان مملکت شود؟
بانک‌ها از تولیدکننده داخلی حمایت کنند
به گزارش توليد ايرانی ،    رحمت الله پورموسی گفت:احیای مجدد کارخانه‌های تعطیل و نیمه فعال را در رونق بازار کار، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و بهبود وضع معیشت کارگران موثر خواند و گفت: اگر تاکید داریم که از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم و بر تولید داخل متمرکز شویم، باید به سمت تقویت بنگاه‌های اقتصادی و تولید داخل برویم.

وی افزود: اگر درصدد رقابت‌پذیری هستیم باید به کارخانه‌ها و تولید داخلی اهمیت بدهیم و احیای کارخانه‌های تعطیل و راکد، گام موثری در تحقق این هدف است. آقای رئیسی در زمانی که رییس قوه قضاییه بودند، این هدف را با جدیت دنبال کرده و بعد از اینکه رییس دولت شدند، فعال‌سازی کارخانه‌های راکد را ادامه دادند.

این فعال کارگری با بیان اینکه موانع پیش روی تولیدکنندگان باید برداشته شود، افزود: بیشترین محدودیت‌ها و موانعی که تولیدکنندگان با آن دست به گریبان هستند، مسایل مالیاتی، بدهی های بانکی، نبود نقدینگی و واردات بی رویه محصولات خارجی هستند.

پورموسی با بیان اینکه واردات بی رویه کمر تولیدکننده داخلی را شکسته است، اظهار کرد: چرا کالایی که می‌توانیم مشابه آن را در داخل تولید کنیم، وارد می‌شود که هم به تولید داخل لطمه بزنیم و باعث بیکاری کارگران و جوانان مملکت شود و هم کارفرمایان ضرر کنند؟ وی ابراز امیدواری کرد: با اصلاح نظام بانکی در کشور، بانکها بیش از گذشته در خدمت تولید و تولیدکنندگان داخلی باشند.
کد مطلب: 36846
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *