چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
۰
پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۲

سیاست دولت سیزدهم کاهش فاصله محلات برخوردار و کم برخوردار است

استاندار مرکزی گفت: سیاست دولت سیزدهم، کاهش فاصله محلات برخوردار و کم برخوردار است.
سیاست دولت سیزدهم کاهش فاصله محلات برخوردار و کم برخوردار است
به گزارش توليد ايرانی ؛         دکتر فرزاد مخلص الائمه ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۱ در ستاد بازآفرینی شهری استان مرکزی اظهار کرد: دبیران ستادهای بازآفرینی شهری و استانی به درستی کار خود را انجام نمی دهند و ضعف عملکرد را شاهد هستیم، مسلما اداره کردن و پیش بردن موضوع از پشت میز اثربخشی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۱۹ میلیون نفر از جمعیت کشور در این مناطق ساکن هستند و دولت برنامه جدی در این حوزه دارد، گفت: در استان، متولی اصلی این حوزه، اداره راه و شهرسازی است و مسلما اداره بازآفرینی باید حداقل روزانه ۱۲ ساعت فعال باشد تا کاری در این مناطق پیش برود.
مخلص الائمه تصریح کرد: ساخت سالانه دو تا سه پارک و ... اثری ندارد و باید کارها با سرعت بیشتری صورت گیرد و اگر کارهایی که در گذشته انجام شده است، ادامه می یافت، قطعا امروز وضعیت مناسب تری داشتیم.

وی افزود: در شهر اراک و ساوه شاهد مناطق حاشیه ای هستیم و باید مورد رسیدگی قرار گیرند، اما در دیگر مناطق استان نیز مناطق فرسوده و بافت تاریخی باید شناسایی شود و برای ترمیم و اصلاح آن برنامه داشت، اینکه در اداره بازآفرینی استان برنامه عملیاتی وجود ندارد، به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

استاندار مرکزی تاکید کرد: برنامه اقدام مشترک ستاد بازآفرینی شهری با امضای تمامی اعضای ستاد از جمله شهرداران و فرمانداران و ... در جلسه آتی ارائه شود.

وی تاکید کرد: فلسفه تشکیل کارگروه ها ذیل ستادها، بررسی مباحث تخصصی است، همچنین سیاست دولت این است که محلات برخوردار و کم برخوردار باید به حداقل ممکن برسد.

مخلص الائمه بیان کرد: مشارکت همه دستگاه های عضو ستاد به ویژه شهرداری ها به عنوان خط مقدم بازآفرینی شهری، الزامی است و مسلما مطالبات مردم از شهرداری و شورا به جهت وعده هایی که داده اند بیشتر است. 

 مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه برای مناطق و سکونتگاه های غیر رسمی در اراک برنامه عملیاتی تدوین شده است، گفت: در اراک منطقه باغ خلج و فوتبال،  جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است که باید در کنار بهسازی محیط، حتما اقدامات بهداشتی و اجتماعی انجام گیرد، همچنین باید با پرداخت تسهیلات روند نوسازی را در پیش گرفت که با این اقدام، واحدهای مسکونی بهسازی می شود و در کنار آن عقب نشینی کوچه ها نیز انجام می گیرد.

در این جلسه انعامی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: به هر میزان که ستاد بازآفرینی فعال تر باشد ضمن اخذ اعتبارات بیشتر می توان پروژه ها را با سرعت بیشتری پیش برد.

مکی، رییس اداره بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز درخصوص بررسی و تصویب پروژه های محرومیت زدایی استان در شهرهای ساوه و اراک بیان کرد: در موضوع سکونتگاه های غیر رسمی، ۱۷ محله در ساوه و ۹ محله در اراک شناسایی شده و پروژه های محرومیت زدایی نیز پیشنهاد شد که جهت تحقق این پیشنهادات ۱۸ میلیارد تومان برای اراک و ۱۲ میلیارد تومان برای ساوه در نظر گرفته شده است.

 در این جلسه شهردار اراک اظهار کرد: شهرداری در حوزه بازآفرینی شهری احداث مجتمع چندمنظوره کوی علی ابن ابیطالب(ره)، پله گذاری کوی امام علی(ره) که به پیشرفت ۶۰ درصدی رسیده است، احداث زمین چمن مصنوعی در کوی ولیعصر، کف سازی و زیبا سازی بازار و مرمت سرای تقوایی از دیگر اقدامات شهرداری در این حوزه است.

دکتر علیرضا کریمی افزود: در حوزه بازآفرینی نیازمند تحول هستیم، ۱۱ نقطه در شهر اراک کم برخوردار تعریف شده است و پروژه برای آنها پیش بینی شده است، اما با روش های کنونی تحول اساسی ایجاد نمی شود.

 شهردار ساوه نیز در این جلسه بیان کرد: ساوه به دلیل نزدیکی به شهرک صنعتی کاوه میزبان مهاجران بسیاری است، این شهر دارای ۲۰ منطقه و سکونتگاه غیررسمی است و وضعیت بسیاری نامناسبی دارد و با توجه به خاکی بودن این مناطق سهمیه قیر شهر افزایش یافت.
امیررضا یوسفیان گفت: امسال ۱۰۱۴ تن قیر در اختیار ساوه بود که ۱۰۳۵ تن مجدد تخصیص می یابد و به واسطه این تخصیص ها می توانیم مناطق را آسفالت کنیم.

وی افزود: در برخی از نقاط مذکور با مشکلات ریشه ای روبرو هستیم و باید کار اساسی در مناطق اجرایی شود.
رییس ستاد محرومیت زدایی استان مرکزی گفت: برای پروژه های پیش بینی شده جهت محرومیت زدایی در اراک و ساوه، به جز پایگاه های سلامت و مرکز فنی و حرفه ای باید مشخص شود که محل تحقق اعتبارات برای باقی پروژه ها دقیقا از کجاست و مجری طرح ها کاملا تعیین شود.
کد مطلب: 36631
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *