پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
يکشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۲

ضرورت حمایت از صنایع کوچک در خوزستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: صنایع کوچک در خوزستان پشتیبان صنایع بزرگ هستند و صنایع بزرگ نیز باید از این صنایع حمایت کنند و به نوعی پشتیبان آن‌ها باشند.
ضرورت حمایت از صنایع کوچک در خوزستان
به گزارش توليد ايرانی ؛         علی مهدی‌پور ، با تاکید بر نقش کلیدی صنایع کوچک در توسعه کشور و ایجاد اشتغال، اظهار کرد: براساس آخرین تعریفی که توسط سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ارائه شده، صنایع کوچک به صنایعی گفته می‌شود که تعداد شاغلان و کارکنان آن بخش کمتر از ۵۰ نفر باشد.

وی با بیان این‌که هزینه سرمایه‌گذاری در صنایع کوچک در مقایسه با صنایع بزرگ برای ایجاد اشتغال کمتر و این مهم یکی از مزایای صنایع کوچک است، افزود: همچنین از مزایای صنایع کوچک می‌توان به چابکی، انعطاف پذیری در تصمیم‌گیری و مدیریت اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: یکی از مشکلات و معایب اصلی صنایع کوچک کمبود منابع مالی است. صنایع کوچک معمولا در برابر تندبادهای اقتصادی مثل تورم و نوسانات ارزی آسیب‌پذیر هستند و دچار مشکلاتی می‌شوند.

مهدی پور عنوان کرد: صنایع کوچک در چنین شرایطی که با مشکل مواجه می‌شوند، نیازمند حمایت‌های بیشتری هستند. بخشی از این حمایت‌ها باید از سوی صنایع بزرگ انجام شود تا شاهد حل بخشی از مشکلات صنایع کوچک باشیم.

وی با بیان اینکه در خوزستان صنایع بزرگ نفت، گاز، پتروشیمی، سیمان و فولاد فراوانی وجود دارد، گفت: بخشی از صنایع کوچک خوزستان به واسطه حضور این صنایع بزرگ در استان تشکیل شده‌اند و از این رو نیازمند حمایت صنایع بزرگ هستند در عین حالی که خودشان نقش پشتیبان و تامین کننده تجهیزات را برای صنایع بزرگ ایفا می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: صنایع کوچک در خوزستان پشتیبان صنایع بزرگ هستند و صنایع بزرگ نیز باید از این صنایع حمایت کنند و به نوعی پشتیبان آن‌ها باشند.
کد مطلب: 36580
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *