چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
۰
چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۷

هدف رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی؛ ایجاد حرکت اجتماعی در حل مسائل اقتصادی است

دبیر اولین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی تصریح کرد: در عرصه اقتصاد اگر فناوری اجتماعی بومی متناسب با رفع مسائل کشور را احیا نکنیم نمی توانیم انتظار حل مسائل کشور را داشته باشیم لذا هدف ما ایجاد حرکت اجتماعی برای حل مسائل اقتصادی کشور با محوریت اشتغال آفرینی است.
هدف رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی؛ ایجاد حرکت اجتماعی در حل مسائل اقتصادی است
به گزارش تولید ایرنی ؛        دکتر سعید فراهانی فرد معاون پژوهشی دانشگاه قم در نشست خبری اولین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی که ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه در دانشگاه قم برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب طی چند سال متمادی شعار های اقتصادی و افزایش تولید ملی و اشتغال را برای شعار سال برگزیدند و امسال به طور خاص تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی را مورد تاکید قرار دادند و دانشگاه قم بر اساس وظیفه و دغدغه ای که احساس می کرد از روزهای آغازین سال برای محقق شدن فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه اشتغال و کارآفرینی فعالیت های مختلفی را در حوزه معاونت پژوهشی انجام داد.

وی ادامه داد: یک حرکت ملی را تحت عنوان اولین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی را با الگو برداری از بحث راهیان نور که الگوی موفقی در سراسر کشور بوده در سطح دانشگاه قم آغاز کنیم و امیدواریم این حرکت تداوم داشته باشد.

فراهانی فرد درخصوص انتخاب شهر قم برای برگزاری این رویداد ملی، یادآور شد: انتخاب شهر برای برگزاری ابن رویداد به جهت این است که شرکت کنندگان رویداد علاوه بر فراگیری مهارت های لازم با فرهنگ زیارت و شهر قم آشنا شوند و در این زمینه برنامه های متنوعی را تدارک دیدیم.
وی تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اگر کسی بتواند زمینه کارآفرینی را فراهم کند یک عبادت انجام داده است لذا همه دست اندرکاران این رویداد ملی در این عبادت شریک هستند.

در ادامه حسین سلطان پور مسئول بسیج دانشگاه قم با اشاره به نامگذاری های  اقتصادی و مبتنی بر اشتغال آفرینی توسط مقام معظم رهبری طی چند سال متمادی یکی از اهداف این رویداد را تخریب الگوی اقتصاد سکولار و لیبرال و القا و جایگزینی الگوی اقتصاد اسلامی عنوان کرد.  
همچنین دکتر حمید رضا مقصودی دبیر اولین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی ضمن تشکر از اصحاب رسانه به عنوان اولین حامیان ما در راستای انتشار و تبلیغ این رویداد ملی، اظهار کرد: شهر مقدس قم نشان داده که همیشه می تواند منشا ایجاد تغییرات بسیار بزرگ باشد به همین جهت تصمیم گرفتیم که مسئله اشتغال آفرینی دانش بنیان ذیل منظومه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی را از شهر قم آغاز کنیم.
 مقصودی افزود: این رویداد استارتی بود برای اینکه بتوانیم سالانه در دانشگاه های کشور صدها هزار نفر را در یک حرکت شور انگیز برای حل مسائل اقتصادی کشور وارد کنیم.
وی علت شکست اقتصادی را اداره اقتصاد توسط دولت و بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: نظام سرمایه داری و نظام دولتی توان اداره اقتصاد را ندارند و در کشور های مختلف دنیا که گاهی اوقات نظام سرمایه داری حاکمیت می کند به این علت است که از محل دزدی از سرمایه های مختلف دنیا این کار را می کند.
مقصودی ادامه داد: کسانی که می توانند تحول ایجاد کنند مردم هستند و در فرمایشات مقام معظم رهبری از مردم به فناوری اجتماعی تعبیر می شود.
دبیر اولین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی تصریح کرد: در عرصه اقتصاد اگر فناوری اجتماعی بومی متناسب با رفع مسائل کشور را احیا نکنیم نمی توانیم انتظار حل مسائل کشور را داشته باشیم لذا هدف ما ایجاد حرکت اجتماعی برای حل مسائل اقتصادی کشور با محوریت اشتغال آفرینی است.
مقصودی با اشاره به برنامه های رئیس جمهور مبنی بر ایجاد سالانه یک میلیون شغل در کشور یادآور شد: در دانشگاه قم این مسئله طرح شد که ما چطور می توانیم برای تحقق ایجاد یک میلیون شغل برنامه ریزی کنیم چرا که  با فرآیند های عادی نمی توانیم جهش یک میلیون اشتغال را در سال ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه این رویداد از ۲۸ تیرماه آغاز می شود، متذکر شد: در این رویداد پذیرای ۶۰۰ نفر  طی هفت روز خواهیم بود و بالافاصله بعد برگزاری این رویداد با حضور آقایان رویداد دوم را با حضور خانم ها را با این هدف که حلقه میانی برای اشتغال آفرینی را ایجاد کنیم ادامه می دهیم.  
مقصودی اضافه کرد: تلاش های متعددی در سال های اخیر در حوزه کار آفرینی شکل گرفته اما منجر به اتفاق خاص نشده چرا که ابتدا باید این تلاش ها باید وارد منظومه نگاه بومی- اسلامی و اقتصاد مقاومتی شوند و با حرکت عمومی مردم همراه باشد.

دبیر اولین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حل تعارض بین دانش بنیانی با اشتغال آفرینی، یادآور شد: دانش بنیانی را صرفا تغییر مرز دانش می بینیم در حالی که باید دانش بنیانی را در عرصه های مختلف نظام تولیدی جاری کنیم لذا دانش بنیانی تشدید دانش در عرصه های مختلف فعالیت اقتصادی است.

وی ادامه داد: اگر دانش را در سطوح مختلف فناوری، تولید و فعالیت های اقتصادی تزریق کنیم می توانیم بگوییم اقتصاد دانش بنیان اشتغال آفرین داریم.
مقصودی با بیان اینکه فضای رویداد تبلیغی، فرهنگی و ترویجی است البته رگه های آموزشی دارد، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم محوریت قم را برای پمپاژ یک اتفاق بزرگ بعد از انقلاب اسلامی به سراسر کشور فراهم کنیم. 
 
کد مطلب: 35883
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *