دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۵۴

ترافیکِ دام، پُشت در کشتارگاه

رویگردانی دلالان از خرید گاو و گوسفند باعث نگرانی جدی دامداران شده است.
ترافیکِ دام، پُشت در کشتارگاه
توليد ايرانی:«سود گوشت برای دلالان دیگر جذابیتی ندارد و آنها دام را از دامداران نمی خرند. این موضوع باعث شده است که ١٠٣ میلیون واحد دامداری ایران با ترافیک سنگین گاو و گوسفند مواجه شود. سعید سلطانی، رئیس اتحادیه مرکزی دامداران، می گوید که امسال ٢٠ میلیون دام جدید متولد شده اند و ٣درصد دام ها هم چندقلو به دنیا آمده اند. این در حالی است که از آن سمت دامی به کشتارگاه نرفته است و دامداری ها با ترافیک سنگین دام مواجه شده اند.
این موضوع حالا نگرانی دامداران را افزایش داده است. آنها می گویند دام هایی که باید چند ماه پیش به کشتارگاه می رفتند، چند ماه غذا و داروی بیشتر مصرف کرده اند و زیان به بار می آورند. علاوه بر این با شروع فصل سرما و شیوع انواع بیماری های دامی دامداران حالا نگران هستند که بیماری های مهلکی مانند تب برفکی در دامداری ها اپیدمی شود و میلیاردها تومان از سرمایه دامداران را از بین ببرد.
آنها می گویند که دلال ها با کاهش قیمت گوشت قید خرید دام را زده اند و حالا دولت یا اجازه دهد که دام های اضافه صادر شود یا شرایطی فراهم کند که دامداران دام هایشان را به صورت مستقیم به بازار عرضه کنند و قیمت گوشت را از کنترل دلال ها درآورند.

تولید دام داریم اما کشتار نداریم
ترافیک دام خطرناک شده است. این موضوع را منصور پوریان، رئیس شورای تامین دام کشور، گفته و در ادامه توضیح داده است: «ترافیک دام های سنگین در دامداری ها به مرز خطرناک رسیده است و بروز و شیوع سریع بیماری ها به دلیل ازدحام بالای دام ها اجتناب ناپذیر خواهد بود. همچنین تعداد دام های سنگین در هر مترمربع دامداری های کشور به بیش از حد استاندارد رسیده است که ...
کد مطلب: 14288
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *