دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۸

بیش از ۶۹ هزار راس دام زنده از مرز بازرگان به قطر ترانزیت شد

رییس شبکه دامپزشکی ماکو با اشاره به ترانزیت ۶۹ هزار و ۶۵۹ راس دام زنده از طریق مرز بازرگان از ۲۳ خرداد سال جاری تاکنون، گفت: مبدا این محموله‌های ترانزیتی ترکیه و مقصد آن قطر است.
بیش از ۶۹ هزار راس دام زنده از مرز بازرگان به قطر ترانزیت شد
 به گزارش توليد ايرانی؛ فاطمه آیرم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به کنترل‌های بهداشتی قرنطینه دامی در مرز بازرگان افزود: این تعداد دام زنده به وسیله ۲۵۱ کامیون حمل شده و در این مدت تعداد ۱۱ دستگاه کامیون به دلیل تطابق نداشتن استانداردها با کشور ترکیه مرجوعی بوده است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر کشور قطر، کویت و عمان هم خواهان ترانزیت دام از طریق کشورمان هستند، بیان کرد: فعالان بخش خصوصی و شرکت‌های ترخیص‌کننده می‌توانند نهایت استفاده را از فرصت به وجودآمده داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه ترانزیت دام زنده برای اولین بار از شمال‌غرب کشور و از طریق مرز بازرگان انجام می‌شود، اضافه کرد: لازم است از این فرصت به نحو احسن جهت رونق اقتصادی منطقه استفاده شود.
از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۱۲۵هزار دستگاه کامیون از این مرز تردد کرده است. 

مرز بازرگان که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو  قرار دارد؛ این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی راه‌اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.

آذربایجان‌غربی دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

کل پایانه‌های مرزی کشور ۲۲ مورد است که حدود یک چهارم آنها در آذربایجان‌غربی قرار دارد؛ گمرک بازرگان یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود و در شمال آذربایجان‌غربی واقع است.
کد مطلب: 12167
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *