سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
۰
سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۰

مناسبات بوشهر و قطر گسترش می‌یابد

بنادر استان بوشهر در فاصله مناسبی از بنادر کشور قطر قرار دارند و شرایط بسیار خوبی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری و همچنین تقویت فعالیت‌های گردشگری مشترک فراهم شده است.
مناسبات بوشهر و قطر گسترش می‌یابد
به گزارش توليد ايرانی؛ استان بوشهر دارای ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس است و قرار گرفتن در کنار خلیج فارس باعث شده تا این استان فرصت بسیار خوبی برای توسعه روابط و مناسبات با کشورهای هم‌جوار داشته باشد.
استان بوشهر از دیرباز به عنوان قطب تجارت دریایی کشور محسوب می‌شده است و بنادر مختلف این استان محل داد و ستد و تجارت دریایی بوده است و اکنون نیز این استان فرصت خوبی برای توسعه تجارت دریایی است.
هر چند در گذشته از دریا تنها برای تجارت دریایی و صید و صیادی استفاده می‌شده است ولی اکنون استفاده‌های بیشتر و مفیدتری از دریا نیز صورت می‌گیرد که از جمله می‌توان به گردشگری دریایی اشاره کرد.
استان بوشهر و کشور قطر در فاصله نزدیکی به هم قرار دارند و باید از این نزدیکی برای توسعه روابط بین دو کشور هم در زمینه مبادلات تجاری و هم استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استفاده کرد.
استفاده از این ظرفیت‌ها علاوه بر نقش مهمی که در توسعه روابط دو کشور دارد، می‌تواند زمینه توسعه اشتغال و درآمدزایی و استفاده از ظرفیت‌های طرفین را برای هم فراهم سازد.

پهلوگیری کشتی گراند فری در بوشهر
کشتی مسافری - باری گراند فری در راستای ایجاد خط کشتیرانی بوشهر - قطردر اسکله شماره ۳ بندر بوشهر پهلو گرفته است.

این کشتی دارای ۱۴۴ متر طول، ۲۶ متر عرض، ۵۰۰ تخت در قالب ۲۵۰ اتاق و هزار و ۳۰۰ صندلی است که در پنج کلاس به جابجایی مسافر می‌پردازد.
کشتی مسافری - باری گراند فری در مرحله اول با جابجایی بار فعالیت خود را آغاز می‌کند و در آینده نزدیک با ایجاد ظرفیت مسافری به این امر نیز خواهد پرداخت.

راه‌اندازی خط کشتیرانی بوشهر- قطر
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از پهلوگیری کشتی گراند فری در بوشهر خبر داد و اظهار داشت: این کشتی دو بار در هر هفته در مسیر بوشهر- قطر در زمینه حمل بار و مسافر خدمات دهی می‌کند.
سیاوش ارجمند زاده با اشاره به اینکه فعالیت این خط کشتیرانی نقش بسیار مهمی در توسعه روابط اقتصادی و گردشگری بوشهر و قطر خواهد داشت بیان کرد: گسترش حمل و نقل دریایی بوشهر- قطر هزینه مبادلات تجاری را کاهش می‌دهد.
وی یکی از مزایای ایجاد این خط کشتیرانی را توسعه گردشگری دانست و اضافه کرد: به منظور آغاز فعالیت کشتی گراند فری در مسیر بوشهر- قطر برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

مناسبات بوشهر و قطر گسترش می‌یابد
سعید زرین‌فر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پهلوگیری کشتی مسافری و باری گراندفری در بوشهر اظهار داشت: بوشهر موقعیت بسیار خوبی برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه از جمله قطر دارد.
وی با اشاره به همسایگی استان بوشهر با پنج کشور، خاطرنشان کرد: قطر نزدیک‌ترین کشور به استان بوشهر است و بنادر قطر با بنادر قطر فاصله بسیار کمی دارند و می‌توان از این فرصت برای توسعه مبادلات اقتصادی استفاده کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از افزایش ۹ برابری حجم صادرات ایران به کشور قطر طی دو سال گذشته خبر داد و بیان کرد: بخش عمده‌ای از این مبادلات تجاری از طریق بنادر استان بوشهر انجام شده است.



توسعه روابط تجاری و گردشگری
وی ادامه داد: کشتی مسافری و تجاری گراندفری در اسکله بندر بوشهر پهلو گرفته تا خط کشتیرانی بوشهر - قطر راه‌اندازی شود که در مرحله نخست بعد تجاری فعال می‌شود و سپس گردشگری دریایی نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.
زرین‌فر از ارائه تسهیلات مناسب برای توسعه گردشگری دریایی در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: برنامه ویژه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان بوشهر تدوین و اجرایی شده است.

تقویت فعالیت گردشگری با قطر
محمدحسین ارسطوزاده سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر درباره کشتی مسافربری و تفریحی گراندفری گفت: کشتی گراندفری ساخت فرانسه است که با رایزنی های صورت گرفته در راستای توسعه روابط تجاری و گردشگری با کشور قطر مسیر ترددی دریایی در این مسیر راه اندازی خواهد شد.

ارسطوزاده ادامه داد: این کشتی ظرفیت مسافری هزار و ۷۰۰ نفر برای مسیرهای کوتاه را دارد و در مسیرهای طولانی ۸۷۰ ظرفیت این کشتی است.
وی بیان کرد: همچنین ۵۱۲ تخت اقامتی و سالن‌های نمایش، کافی شاپ، رستوران، سالن کنفرانس و سالن ورزشی در این کشتی تعبیه شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی بوشهر همچنین به ظرفیت باربری این کشتی اشاره کرد و گفت: این کشتی ظرفیت گنجایش ۷۰۰ خودرو را دارد و همچنین سالن های باربری آن می‌تواند همزمان ۴۲ کانتینر را بارگیری کند.
کد مطلب: 9274
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *