سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۱۱

گلایه دامداران از انباشتگی دام در واحد‌های دامداری

پوریان گفت: باتوجه به فصل زایش و انباشتگی دام در واحد‌های دامداری، شیوع بیماری نگرانی‌هایی برای دامداران در بر داشته است.
گلایه دامداران از انباشتگی دام در واحد‌های دامداری
توليد ايرانی:منصور پوریان رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام کشور با انتقاد از انباشتگی دام روی دست دامداران اظهار کرد: باتوجه به فصل زایش و انباشتگی دام در واحد‌های دامداری، شیوع بیماری نگرانی‌هایی برای دامداران در بر داشته است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از شیوع بیماری در واحد‌های دامداری نداشتیم، افزود: براساس اعزام تیم سازمان دامپزشکی به استان‌ها باید مقداری از جمعیت دام روی دست دامداران کاسته شود چرا که به سبب نبود تقاضا، بازار اشباع شده است.
پوریان قیمت هر کیلو دام سنگین درب دامداری را ۲۵ هزار تومان و دام سبک ۳۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با وجود آنکه وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید از ترافیک دام در واحد‌های دامداری مطلع است، انتظار می‌رود تدابیری برای صادرات اندیشیده شود چرا که به سبب فصل زایش بره، ازدیاد دام خطرناک است.
رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام کشور ادامه داد: بنابر آخرین آمار ۵۰۰ هزار راس دام سنگین و ۷ میلیون راس دام سبک در کشور مازاد است که به منظور جلوگیری از شیوع بیماری، دولت باید تدابیری برای صادرات یا خرید مازاد دام از دامداران بکارگیرد، در غیر این صورت تولید داخل نابود می‌شود.
وی درباره تاثیر ازدیاد دام روی دست دامداران بر بازار گوشت افزود: عرضه گوشت تابع مکانیزم عرضه و تقاضاست و بدیهی است که ازدیاد عرضه دام در واحد‌های دامداری بر افت قیمت گوشت در بازار تاثیر گذار است.
پوریان در پایان قیمت هر کیلو لاشه گوسفندی در بخش عمده را ۶۸ هزار تومان و لاشه گوساله ۶۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به انبوه دام در واحد‌های دامداری پیش بینی می‌شود افت قیمت گوشت در بازار ادامه یابد و اظهار نظر برخی مسئولان مبنی بر تلاطم قیمت گوشت در پی صادرات دام صحت ندارد چرا که به سبب فصل زایش، جمعیت دام روبه فزونی است.
 
کد مطلب: 15368
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *