شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۸

خانواده‌ها از تولید ملی نوشت‌افزار در حمایت کنند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سالانه ۹ هزار و ۶۸۰ تن نوشت‌افزار و لوازم اداری در ۲ واحد صنعتی این استان تولید می‌شود و خانواده‌های ایرانی با خرید این اقلام می‌توانند از تولید ملی حمایت کنند.
خانواده‌ها از تولید ملی نوشت‌افزار در حمایت کنند
به گزارش توليد ايرانی؛ بهروز اسودی روز شنبه در گفت و گو افزود: خانواده ها با توجه به فعالیت این واحدهای تولید نوشت افزار در سمنان، با خرید این اقلام داخلی، به چرخه اقتصادی تولید این استان کمک کنند.

وی بیان کرد: واحد تولیدی نوشت‌افزار در شهرک صنعتی ایوانکی با تولید سالانه ۹ هزار و ۲۸۰ تن انواع دفترچه و لوازم اداری و مدرسه و اشتغال ۱۱۵ نفر در استان سمنان فعالیت دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: یک واحد تولیدی نوشت افزار دیگر با ظرفیت تولید ۴۰۰ تن مدادپاکن و وسایل ترسیمی و هفت هزار و ۵۰۰ قراض مغز اتود و اشتغال ۳۰ نفر مشغول به فعالیت است.

وی، به ضرورت خرید کالای ایرانی با هدف رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال تاکید و تصریح کرد: خانواده‌ ها با خرید هر نوشت ‌افزار داخلی، در آستانه سال نو تحصیلی، موجب رفع نیاز روز جامعه یعنی اشتغال جوانان می شوند.

۵۴ بازرس ناظر فروش و عرضه نوشت افزار در سمنان
اسودی اضافه کرد: ۵۴ بازرس این سازمان و اتاق ‌های اصناف شهرستان ‌ها، بر نحوه عرضه و فروش نوشت ‌افزار، کیف و کفش در استان نظارت دارند.
وی به تشدید نظارت ها بر عرضه و فروش نوشت افزارها در آستانه بازگشایی مدارس در سمنان تاکید و بیان کرد: این طرح تا دهم مهر ماه به منظور بازرسی، نظارت بر قیمت، تامین و توزیع و خدمات اولویت ‌دار ویژه آغاز سال تحصیلی اجرا می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: هدف این طرح، نظارت بر نحوه فروش نوشت‌ افزار، جلوگیری از عرضه انواع نوشت ‌افزار تقلبی و غیراستاندارد وارداتی و برخورد قانونی با کالاهای قاچاق در بازار با رویکرد حمایت از تولیدات داخلی و همچنین جلوگیری از بروز کمبود کالا، کم‌فروشی و افزایش غیرمنطقی قیمت ها است.
سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در استان سمنان یک‌هزار و ۱۶۲ مدرسه با پنج هزار و ۷۳۳ کلاس درس و هشت هزار و ۵۰۰ معلم پذیرای ۱۲۳ هزار و ۵۰۱ دانش آموز خواهد بود.
کد مطلب: 12540
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *