جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۲

روغن کرمانشاهی باهدف افزایش کیفیت وتولید به دانشگاه رفت

با هدف افزایش کیفیت روغن کرمانشاهی و افزایش سرعت تولید آن، این روغن در قالب طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی وارد دانشگاه‌ها شد.
روغن کرمانشاهی باهدف افزایش کیفیت وتولید به دانشگاه رفت
به گزارش توليد ايرانی؛  هدایت حاتمی عصر شنبه در نشست کارگروه اشتغال که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: برند روغن حیوانی متعلق به استان کرمانشاه است از این رو باید به خوبی از آن حمایت و حفاظت کنیم.

وی عنوان کرد: با همکاری دانشگاه‌های استان در حال انجام طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی در قالب پروژه‌ای ویژه هستیم تا سرعت تولید روغن کرمانشاهی و کیفیت آن را افزایش دهیم.
معاون استاندار کرمانشاه به نقش مهم عشایر در تولید روغن کرمانشاهی اشاره کرد و گفت: عشایر استان کرمانشاه یک میلیون کیلوگرم روغن کرمانشاهی در سال تولید می‌کنند.
حاتمی افزود: نقش عشایر در تولید روغن حیوانی پررنگ است از این رو باید از این قشر حمایت شود.

روغن کرمانشاهی نوعی روغن حیوانی است که از شیر گاو و گوسفند تهیه می‌شود. بازگرداندن قوای جسمانی تحلیل رفته‌ بیماران، سلامت دستگاه گوارش، درمان بیماری‌های التهابی روده، استحکام و تقویت استخوان‌ها از مهمترین خواص روغن کرمانشاهی است و به دلیل ارزش غذایی بالا، بو و مزه بی نظیرش طرفداران زیادی دارد.

عطر و طعم این روغن بستگی زیادی به نحوه خوراک و چرای دام دارد. از این رو به دلیل چرای گله‌های گوسفند استان کرمانشاه در مراتع پرعلف با گیاهان خاص این روغن از بو و مزه خاصی برخوردار است.

از مهمترین خواص روغن کرمانشاهی خاصیت ضدالتهاب است. ماساژ بدن با این روغن باعث تسکین و بهبود درد مفاصل، تسکین دردهای عضلانی و استخوانی می‌شود و به گرم شدن بدن و استخوان‌ها کمک می‌کند.

استفاده از این روغن در تهیه غذاها به دلیل دارا بودن عناصر معدنی مورد نیاز بدن، باعث تحکیم و سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود.

کاهش کلسترول بدخون و افزایش کلسترول خوب از خواص روغن کرمانشاهی است به شرطی که در مقدار مناسب و با تحرک بدنی کافی مصرف شود.
روغن حیوانی کرمانشاهی به هضم بهتر غذا کمک می‌کند و در سلامت دستگاه گوارش و درمان بیماری‌های التهابی روده مانند کولیت اولسراتیو و کرون موثر است.

خواص روغن کرمانشاهی شباهت زیادی به خواص روغن نارگیل دارد و به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از اسیدهای چرب که مستقیما توسط کبد جذب و به عنوان منبع انرژی بدن استفاده می‌شوند، در کاهش و کنترل وزن و تولید انرژی بدن نفش بسزایی دارد.

در طب سنتی از این روغن برای تنقیه و پاکسازی روده‌ها استفاده می‌شود؛ استفاده از این روغن در شادابی و شفافیت پوست موثر است.
کد مطلب: 12535
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *