سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۵

تولید ۱۱۰ هزار و ۳۹۰ تن کاتد مس

طبق اعلام ایمیدرو، شرکت ملی صنایع مس با ثبت رشد ۲۶ درصدی تولید کاتد، موفق به تولید ۱۱۰ هزار و ۳۹۰ تن از این محصول در ۵ ماه امسال شد.
تولید ۱۱۰ هزار و ۳۹۰ تن کاتد مس
به گزارش توليد ايرانی؛ تولید آند شرکت مس در این بازه زمانی به ۱۴۰ هزار تن رسید که نسبت به برنامه​ ۱۱۰ هزار تنی نشان‌دهنده رشد ۲۷ درصدی است.

تولید کنسانتره مس نیز در این مدت، رشد قابل توجهی داشته است؛ به‌طوری‌که در این مدت، شرکت مس با افزایش تولید ۵ هزار تنی نسبت به برنامه موفق به تولید ۱۱۹ هزار ۶۷۹ تن کنسانتره شده است.

رشد تولید مس محتوی
همچنین تولید مس محتوی معدنی شرکت مس نیز در این بازه زمانی، با رشد ۴ درصدی نسبت به برنامه، به بیش از ۱۲۴ هزار تن رسیده است.
بنابر این گزارش، شرکت مس در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری در مجموع ۷۹ میلیون و ۱۳۰ هزار تن سنگ معدن استخراج کرده است که نسبت به برنامه ۷۶ میلیون و ۲۱۳ هزار تنی امسال ۴ درصد رشد داشته است.

برداشت بیش از ۵۶ میلیون تن سنگ سولفور
همچنین در ۵ ماهه نخست امسال، ۵۶ میلیون و ۷۱۲ هزار تن سنگ سولفور برداشت شده است که ۴ درصد از برنامه در نظر گرفته شده برای برداشت سنگ سولفور (۵۴ میلیون و ۶۸۰ هزار تن) جلوتر است.

کارخانه آهن اسفنجی فولاد بافت، آماده افتتاح رسمی
خداداد غریب پور رئیس هئیت عامل ایمیدرو گفت: کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد بافت، آماده افتتاح رسمی است.
غریب پور در ادامه افزود: این کارخانه که از مجموعه طرح‌های فولاد استانی است، از ماه‌های اخیر به تولید رسیده و آماده افتتاح رسمی با حضور مقامات عالی است.
وی ادامه داد: علاوه بر واحد احیای مستقیم، زیرساخت‌های این پروژه نیز ایجاد شده و به صورت همزمان افتتاح خواهد شد.
غریب پور ارزش سرمایه گذاری این طرح را ۱۳۴ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: ظرفیت تولید کارخانه آهن اسفنجی بافت، ۸۰۰ هزار تن در سال است.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو، میزان اشتغال مستقیم کارخانه را ۲۳۰ نفر اعلام کرد و افزود: اشتغال غیرمستقیم این کارخانه نیز به ۸۰۰ نفر می‌رسد.
به گفته آقای غریب پور، بخش معدن و صنایع معدنی امسال راه اندازی بیش از ۳.۵ میلیارد دلار پروژه را پیش رو داد.
کد مطلب: 12550
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *