دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۵

پروازهای ایرلاین‌های بین‌المللی به تل آویو متوقف شد

پروازهای ایرلاین‌های بین‌المللی به تل آویو متوقف شد
به گزارش توليد ايرانی ، در درگیری میان نیروهای مقاومت فلسطین با اشغالگران صهیونیستی در روز شنبه، ۷۰۰ اسرائیلی کشته شدند. حملات روز شنبه، مرگبارترین حملات در چند دهه گذشته بود و باعث شد رژیم صهیونیستی با حمله به غزه، تلافی‌جویی کند.
در این راستا، رگولاتورهای هواپیمایی از جمله اداره هواپیمایی فدرال آمریکا، آژانس ایمنی هواپیمایی اتحادیه اروپا و سازمان هواپیمایی رژیم صهیونیستی از ایرلاین‌ها خواستند در فضای هوایی منطقه، احتیاط کنند اما از تعلیق پروازها خودداری کردند.
سازمان هواپیمایی رژیم صهیونیستی از ایرلاین‌ها خواست امنیت و اطلاعات مربوط به تهدید را بازبینی کرده و بعضی از مسیرهای ترافیک هوایی را تغییر داد. این سازمان، وجود تاخیر را پیش بینی کرد و به ایرلاین‌ها توصیه کرد که سوخت اضافی حمل کنند.
شرکت هواپیمایی آمریکایی یونایتد ایرلاینز، دلتا ایرلاینز و امریکن ایرلاینز، پروازهای مستقیم به تل آویو را در پی توصیه‌های احتیاطی اداره هواپیمایی فدرال، به حالت تعلیق درآوردند.
شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی معمولا از شهرهای بزرگی مانند نیویورک، شیکاگو، واشنگتن و میامی، پروازها مستقیم دارند.
شرکت یونایتد اعلام کرد دو پرواز برنامه ریزی شده از سرزمین‌های اشغالی به آمریکا در روز شنبه و اوایل یکشنبه داشت اما سپس، خدمات را متوقف کرد. نماینده شرکت دلتا اعلام کرد پروازها در هفته جاری، لغو شده و وضعیت تحت بررسی قرار دارد.
در اروپا، ایرفرانس و شرکت فین ایر فنلاند، پروازهای مستقیم را متوقف کردند. شرکت ایزی جت انگلیس، پروازها به تل آویو را در روزهای یکشنبه و دوشنبه متوقف و اعلام کرد زمان پروازها را در چند روز آینده، تنظیم خواهد کرد.
شرکت مجارستانی ویز ایر، پروازها از مبدا و به مقصد تل آویو را تا اطلاع ثانوی، لغو کرد.
گروه لوفتهانزا هم در میان ایرلاین‌هایی بود که واکنش نشان داد و پروازها از مبدا و به مقصد تل آویو را لغو کرد.
شرکت هواپیمایی تَپ پرتغال، پروازها را تا روز دوشنبه به حالت تعلیق درآورد و برگرداندن پول مسافران یا تغییر برنامه پرواز بدون هزینه اضافی را پیشنهاد کرد.
شرکت ویرجین آتلانتیک اعلام کرد همچنان تعدادی از پروازهایش را انجام خواهد داد اما مسافران می‌توانند برنامه پروازشان را تغییر داده یا پول بلیتشان را تا ۱۵ اکتبر پس بگیرند.
بعضی از ایرلاین‌ها هم به پرواز به سرزمین‌های اشغالی ادامه دادند. طبق آمار شرکت فلایت رادار ۲۴، رایان ایر، فلای دوبی و اِل آل همچنان پروازهای ورودی به فرودگاه بن گوریون داشتند. سازمان هواپیمایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد پروازهای ورودی و خروجی از بن گوریون همچنان انجام می‌شود.
شرکت هاینان ایرلاینز تنها شرکت هواپیمایی چینی است که بین چین و سرزمین‌های اشغالی پرواز دارد. این شرکت، پروازهایش بین تل آویو و شانگهای را روز دوشنبه لغو کرد. این شرکت همچنان به پروازها بین پکن و سرزمین‌های اشغالی ادامه می‌دهد و برای لغو پروازها پیش از ۲۰ اکتبر، خسارت نمی‌گیرد.
شرکت کاتای پسیفی، پروازهایش بین هنگ کنگ و تل آویو که قرار بود روز سه شنبه انجام شود را لغو و اعلام کرد درباره پرواز بعدی که روز پنج شنبه است، اطلاعات بیشتری اعلام خواهد کرد.
بر اساس گزارش رویترز، شرکت کورین ایر، پرواز روز دوشنبه بین شرکت بندری اینچئون و تل آویو را لغو کرد و هشدار داد ممکن است پروازهای آتی مختل شوند.
کد مطلب: 37593
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *