دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۷

اقدام به موقع بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز

اقدام به موقع بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز
به گزارش توليد ايرانی ، تحت تاثیر حضور به موقع و موثر بانک مرکزی در مدیریت این فضا و همچنین حضور فعال شرکت‌های پتروشیمی، تا ساعت ۱۸ دروز (یکشنبه)، بازار حواله، عرضه‌ بسیار مطلوب و کم‌سابقه‌ای داشت و طی این روز مجموعا ۳۷۱ میلیون دلار عرضه و ۲۸۸ میلیون دلار معامله انجام شد.
این اقدام به موقع نشان داد که بانک مرکزی بر خلاف برخی جوسازی‌های هدفمند، کاملا بر بازار مسلط است و با دست پر از نظر ارزی توان مدیریت این بازار و تخصیص لازم برای ثبت سفارش‌ها را دارد.
طبق اعلام بانک مرکزی، با وجود تلاش ذی‌نفعان افزایش نرخ ارز در کشور برای ایجاد التهابات ارزی که هر روز به بهانه‌های مختلف و با روایت‌سازی‌های جعلی، می‌کوشند ضمن به چالش کشیدن سیاست‌های نظام، آرامش روانی بازار را با هدف سوداگری به هم بزنند، هماهنگی‌های بین دستگاهی و اشراف هم‌زمان دستگاه‌های تصمیم‌گیر و اجرایی تاکنون مانع تحقق اهداف سوداگران شده است.
در همین راستا؛ باید بر این نکته تاکید و تصریح کرد که اتفاقا افزایش اقتدار سیاسی و نظامی به عنوان یکی از مهم‌ترین شروط لازم تقویت ارزش پول ملی در کنار مجموعه عوامل دیگر، موجب افزایش ارزش پول ملی طی شش ماه گذشته نسبت به ارزهایی مثل لیر و دیگر ارزهای منطقه شده است.
کد مطلب: 37592
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *