جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
۰
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۴

شهرک‌های تخصصی صنعتی همدان الگویی برای کشور ‏

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با اشاره به ‏اینکه استان همدان در بحث شهرک های تخصصی صنعتی الگویی ‏برای سایر نقاط کشور است، گفت: فعالیت مددجویان کمیته امداد در این ‏استان از میانگین کشوری دو تا سه برابر بالاتر است.‏
شهرک‌های تخصصی صنعتی همدان الگویی برای کشور ‏
به گزارشتوليد ايرانی؛   دکتر محمد امید دوشنبه ۲۷ مردادماه در نشست تخصصی با استاندار همدان، نماینده مردم ملایر در مجلس، فرماندار و جمعی از مدیران ارشد استان که در محل فرمانداری ملایر برگزار شد، افزود: در بازدیدی که امروز از ملایر داشتیم حرکت، پویایی، کار، سرزندگی و توسعه را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان به خوبی در زمینه اشتغالزایی ورود پیدا کرده است، اظهار کرد: نمایشگاه های مبلمان منبت بلوار ۳۲ متری مطهری و محصولات تولید شده توسط فعالان این عرصه، غرورآفرین است.

امید تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بالای این شهرستان در زمینه تولید پوشاک و مبلمان منبت، می توان در راستای صادارت به کشورهای اطراف گام های مؤثری برداشت.

وی به ظرفیت بالای ملایر در تولید انگور و قابلیت های لازم برای توجه و پرداختن به این موضوع اشاره و خاطرنشان کرد: در سطح استان همدان در آمایش روستایی ۶۰۰ روستا احصاء شده که ظرفیت عظیمی محسوب می شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با بیان اینکه در این سفر مصوب کردیم تا زیرساخت های لازم برای احداث ناحیه صنعتی خیاطان ازندریان فراهم شود، گفت: با توجه به اقدامات فاخر انجام شده در حوزه مبل منبت ملایر، توسعه شهرک مبلمان و کوراسیون را در دستور کار قرار می دهیم.

وی افزود: اگر بخش خصوصی وارد کار شود ما برای احداث شهرک نمایشگاهی مبل منبت به وسعت ۱۷ هکتار آمادگی داریم همچنین با توجه به آن که استان همدان در بحث شهرک های گلخانه ای ظرفیت قابل توجهی دارد، قول مساعد می دهیم در زمینه اعطای تسهلات لازم برای توسعه شهرک های گلخانه ای ملایر مساعدت لازم را انجام دهیم.

امید با بیان اینکه طی سه دهه اخیر اقدامات مهمی در زمینه آبادانی و پیشرفت روستاهای کشور رقم خورده است، گفت:  در این دولت روی مهاجرت معکوس به روستاها کار کردیم، از سوی دیگر ۸۸ درصد روستاهای کشور از نعمت انشعابات گاز بهره مند هستند.

وی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد روستاهای کشور به شبکه ملی ارتباطات وصل هستند، افزود: مقرر شده است تا پایان این دولت مراکز جامع سلامت در تمام روستاها احداث شود.

امید با تأکید بر اینکه روی مسئله اشتغال پایدار روستائیان تمرکز داریم، افزود: ۲۲ هزار میلیارد تومان در این راستا در نظر گرفته شد و استان همدان در جذب این منابع خوب عمل کرده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با اشاره به مشکلات مطرح شده در بحث آبرسانی به روستاهای ملایر، تصریح کرد: این موارد را در اسرع وقت بررسی و پیگیری خواهیم کرد.
کد مطلب: 21301
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *