سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
۰
يکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۶

درآمدهای نفتی سبب شد از بهره‌وری غافل باشیم

رئیس سازمان ملی بهره‌وری گفت: تا زمانی که پول نفت به راحتی وارد چرخه اقتصادی می‌شود از مهمترین عامل اقتصادی، یعنی بهره وری غافل هستیم.
درآمدهای نفتی سبب شد از بهره‌وری غافل باشیم
توليد ايرانی: به نقل از شبکه خبر؛ فاطمه پهلوانی در برنامه تیتر امشب این شبکه گفت: بهره وری به مدیریت و تفکر سیستمی برمی گردد و معتقد است کار درست را باید درست انجام داد که بعد کارایی و اثر بخشی را دربرمی گیرد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری درباره سیاستگذاری در حوزه بهره‌وری افزود: تکالیف قانونی که برنامه‌های توسعه‌ای برای دستگاه‌های متولی تعریف می‌کنند موجب می‌شود که به مأموریت‌های ذاتی کمتر توجه شود و در واقع تهدیدهایی به همراه دارد و موجب می‌شود فراموش کنیم در درازمدت چه اقداماتی را باید انجام دهیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته تلاش کردیم این نقیصه را نیز جبران کنیم و زیرساخت‌های لازم برای طراحی و استقرار شبکه ملی بهره‌وری را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری گفت: پرتال شبکه ملی بهره‌وری طراحی شده است و امیدواریم تا پایان خردادماه رونمایی شود.

وی افزود: این شبکه در واقع محلی است که تمام ذی نفعان و بازیگران اصلی حوزه بهره‌وری اعم از دستگاه‌های اجرایی، مراکز عملی و پژوهشی، سفیران، مروجان، دانش آموختگان و مشاوران حرفه‌ای بهره‌وری با محوریت سازمان ملی بهره‌وری ایران با هم در ارتباط خواهند بود.

خانم پهلوانی در ادامه با ارائه گزارشی از وضع رشد اقتصادی و بهره‌وری در کشور گفت: تا پایان سال ۹۷، شاهد رشد اقتصادی منفی ۵.۲۲ بودیم و در مقابل بهره‌وری نیز منفی ۶.۱۲ درصد بوده است و این متأثر از وضع اقتصاد نهاده محور است، به عبارت دیگر بهره‌وری ما هم هنوز بوی نفت می‌دهد.

وی افزود: مادامی که پول نفت به راحتی وارد چرخه اقتصادی می‌شود از مهمترین عامل اقتصادی، یعنی بهره وری غافل می‌شویم.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری با بیان اینکه اعلام نرخ بهره وری هیچ فایده و نتیجه‌ای ندارد، گفت: باید بدانیم چرا به این نقطه رسیده ایم و چگونه باید از این وضع خارج شویم. نهاده محور بودن و داشتن عواملی همچون نیروی انسانی و سرمایه‌های خوب، بسیار خوب است، اما باید بدانیم که چگونه از این‌ها استفاده کنیم.

در ادامه فقیهی، کارشناس بهره وری گفت: برای افزایش بهره وری نیازمند شفافیت در اطلاعات و مبارزه با فساد اداری هستیم.
کد مطلب: 19786
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *