يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
۰
دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۱

ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی در روستا

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پیشنهاد ساخت و بازسازی سالانه 500 هزار واحد مسکن روستایی از سوی سازمان مدیریت بحران به دولت ارسال شده است.
ساخت و بازسازی  واحدهای مسکونی  در روستا

به گزارش توليد ايرانی؛   امیر قادری معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور در توضیح درخواست سازمان مدیریت بحران برای افزایش تعداد واحد مسکونی ساخته شده در روستاهای کشور، گفت: افزایش سقف تعداد واحدهای مسکونی بازسازی شده در روستا از 200هزار واحد به 500هزار واحد در هر سال از سوی سازمان مدیریت بحران به دولت ارسال شده است.

*ساخت 500هزار واحد مسکونی روستایی در قالب ماده 16قانون مدیریت بحران

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور، ضمن اشاره به ماده 16 قانون مدیریت بحران، بیان کرد: بر مبنای قانون مدیریت بحران کشور، این سازمان می‌بایست به طور سالانه پیشنهادات خود را در جهت پیشگیری، کاهش خطر و آمادگی در برابر بحران به سازمان برنامه و بودجه ارسال کند و پیشنهاد ساخت سالانه 500هزار واحد مسکن روستایی در راستای این ماده قانونی است.

قادری ضمن اشاره به این نکته که آسیب و خسارات بلاهای طبیعی نظیر زلزله در بافت بازسازی شده بسیار کمتر از بافت فرسوده روستایی است، گفت: پیشنهادات سازمان مدیریت بحران در حال تکمیل پیشنهادات خود در این حوزه است و این پیشنهادات برای تصویب به کمیسیون‌های تخصصی دولت ارجاع داده خواهد شد.

* کاهش خسارت بلاهای طبیعی و ایجاد اشتغال، اهداف اصلی سازمان مدیریت بحران

وی، در تشریح وضعیت طرح پیشنهادی سازمان مدیریت بحران، افزود: جلسات با سازمان برنامه بودجه، بانک مرکزی و بنیاد مسکن در ارتباط با افزایش ساخت و بازسازی تعداد واحدهای مسکونی ادامه دارد و در حال توافق بر سر این موضوع هستیم.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور در بیان نکات مثبت افزایش سقف تعداد ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی روستایی، گفت: بازسازی، بهسازی، مقاوم سازی و ساخت مسکن در روستا علاوه بر کاهش خسارات ناشی از بلاهای طبیعی، شرایط را برای ایجاد اشتغال در کشور فراهم می‌آورد زیرا حوزه مسکن یک پیشران اقتصادی است و منجر به بهبود شرایط اقتصادی خواهد شد.

 
کد مطلب: 20250
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *