پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۹

مدیریت واردات و حمایت از تولید داخل

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر پایش مستمر وضعیت صنایع در بخش های مختلف صنعتی گفت: مدیریت واردات، توسعه صادرات و حمایت حداکثری از توان ساخت داخل مهمترین رویکرد وزارت صمت در سال جاری است.
مدیریت واردات و حمایت از تولید داخل
به گزارش توليد ايرانی؛  مهدی صادقی نیارکی در شورای مدیران معاونت امور صنایع با تحلیل نحوه اجرای مدیریت واردات در بخش های مختلف صنعتی، اظهار داشت: فهرستی از محصولات وارداتی که قابلیت ساخت با کیفیت و کمیت مناسب در کشور را دارا هستند، احصاء و براساس این لیست اصلاح و بازنگری در تعرفه ها صورت خواهد گرفت.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون بیش از 2 هزار ردیف تعرفه در راستای حمایت از تولید داخلی ممنوع شده و تولید این محصولات وارداتی توسط صنعتگران داخلی انجام شده است.

صادقی نیارکی در ادامه کاهش ارزبری را از دیگر سیاست های مورد تاکید این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: با تمرکز بر روی تولید محصولات وارداتی که توانمندی و دانش آن در داخل کشور وجود دارد، علاوه بر توسعه ظرفیت تولید و ایجاد اشتغال، میزان ارزبری برای واردات محصولات نهایی روند کاهشی خواهد گرفت.

معاون امور صنایع وزارت صمت همچنین از شناسایی نیازهای وارداتی به تفکیک صنایع خبر داد و گفت: برنامه ریزی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت به تفکیک داخلی وخارجی در اولویت دفاتر تخصصی بوده و در تلاش هستیم که روند تامین مواد اولیه با بیشترین سرعت در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.
کد مطلب: 20249
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *