چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
۰
پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۱

کمک های نقدی و کالایی توزیع می شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برای کمک به معیشت مردم ضمن تلاش برای ثبات اقتصادی و تقویت پول ملی نسبت به توزیع کمک‌های نقدی و کالایی بین کارمندان و اقشار کم درآمد اقدام می‌کنیم.
کمک های نقدی و کالایی توزیع می شود
 توليد ايرانی: محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه برای افتتاح آزمایش راه آهن قزوین به رشت دقایقی کوتاه در ایستگاه راه آهن قزوین توقف کرد و به سوالت خبرنگاران پاسخ گفت.

نوبخت در خصوص کمک به معیشت مردم در شرایط کنونی اظهارداشت: در ماه‌های گذشته سفری به قزوین داشتم که اعتباراتی که از سوی سازمان برنامه و بودجه تعهد کرده ایم به طور کامل پرداخت می‌کنیم تا به پروژه‌ها اختصاص یابد.

وی افزود: در این شرایط تلاش می‌کنیم تا بخش‌های اقتصادی به ثبات برسد و قدرت پول ملی هم حفظ و تقویت شود.

نوبخت تصریح کرد: با کمک‌های جبرانی منابعی به صورت کالا و بخشی به صورت نقدی بین مردم توزیع خواهیم کرد تا بخشی از مشکلات مردم حل شود و برای کارکنان دولت در بودجه سال ۹۸ رقم قابل توجهی افزایش حقوق پیش بینی شده که در حال حاضر در دولت در دست بررسی است که به یاری پرودگار تا ۱۵ آذرماه کامل می‌شود.

پروژه راه آهن قزوین، رشت، انزلی تا آستارا تکمیل می‌شود

معاون رئیس جمهور در ادامه در خصوص تکمیل پروژه راه آهن قزوین به رشت گفت: این پروژه از این جهت که ارتباط شمال و جنوب را کامل کرده و کشور‌های شمالی ما هم به آب‌های گرم خلیج فارس دسترسی پیدا می‌کنند اهمیت زیادی دارد وقسمتی از طرح بزرگ قزوین تا آستاراست.

نوبخت اضافه کرد:۱۶۵ کیلومتر مسیر ریلی از قزوین تا رشت آماده شده و تلاش می‌کنیم در اولین فرصت با حضور ریاست جمهور که توجه خاصی به این پروژه دارند و پشتیبانی بودجه‌ای از شبکه‌های ریلی بخوبی صورت گرفته آن را تا دو ماه آینده افتتاح کنیم.

وی اظهارداشت: امروز به طور آزمایشی با قطار از قزوین به رشت خواهیم رفت و این مسافت ۱۶۵ کیلومتری بجز ۴۵ کیلومتر آن مابقی در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شده است.

نوبخت تصریح کرد: افتتاح این مسیر علاوه بر صرفه جویی اقتصادی بسیار بالایی که دارد زمینه توسعه گردشگری در استان‌های قزوین و گیلان را هم فراهم می‌کند و ما در منطقه آزاد انزلی امکاناتی را مهیا می‌کنیم تا مردم دیگر نیازی به استفاده از خودرو نداشته باشند و با قطار سفر کرده و نیاز خودرویی خود را در این منطقه تامین کنند.

وی بیان کرد: با این طرح ترافیک جاده‌ای در مسیر روبار و منجیل نیز بشدت کاهش خواهد یافت.

نوبخت یادآورشد: در رشت هم برنامه ریزی شده که از ماشین‌هایی که در منطقه آزاد هست و در استان گیلان تردد می‌کنند از همان منطقه استفاده کرده و در شمال گردش کنند و یک سری کار‌ها برای توسعه توریسم را هم جدی گرفته ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: مسیر قزوین به رشت حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته و بخش عمده آن شامل ۱۲۰۰ میلیارد تومان در چند سال گذشته و دولت یازدهم و دوازدهم پرداخت شده است.

وی بیان کرد: سفر استانی رئیس جمهور را به گونه‌ای تنظیم خواهیم کرد تا افتتاح رسمی راه آهن قزوین به رشت در این سفر صورت گیرد.

نوبخت تصریح کرد: این طرح آماده افتتاح شده و هیچ کار فنی باقی نمانده و مسیر رشت تا انزلی هم در حال انجام است که بازدید خواهم کرد تا گزارشی به رئیس جمهور ارائه کنیم.

وی افزود: در سفر به گیلان مصم هستیم تا کار‌های زیرساختی راه آهن رشت به آستارا آغاز شود که حدود ۷ هزار میلیارد تومان این طرح نیاز دارد که خوشبختانه آن را تامین کرده ایم.
کد مطلب: 5192
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *