دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۹

ایران رتبه اول منطقه را در تولید مقالات فناوری ارتباطات دارد+عکس

معاون ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ایران با ۵۱ هزار و ۵۲ مقاله در حوزه فناوری ارتباطات در ۲۰ سال گذشته رتبه اول منطقه را دارد.
ایران رتبه اول منطقه را در تولید مقالات فناوری ارتباطات دارد+عکس
توليد ايرانی:مهدی یوسف زاده صبح امروز در نشست رسانه‌ای «شنبه‌های انقلاب» که به بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی می‌پردازد، گفت: فضای اخیر هم فرصت و هم تهدید است، در آینده بسیاری از جنگ ها و قسمت عمده جنگ سرد معطوف به فضای آی سی تی خواهد بود.
وی ادامه داد: در حال حاضر ضریب نفوذ اینترنت کشور ۷۰ درصد است و رتبه ایران در دسترسی به اینترنت پرسرعت رتبه اول منطقه است.
معاون ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ایران با ۵۱ هزار و ۵۲ مقاله در حوزه فناوری ارتباطات در ۲۰ سال گذشته رتبه اول منطقه را دارد.
وی ادامه داد: ایران همچنین در حوزه مقالات قابل ارجاع در حوزه فناوری اطلاعات در منطقه رتبه اول را دارد.
وی ادامه داد: ۴۰ درصد کل اقتصاد دانش بنیان در حوزه ای سی تی است، در تولید انواع نرم افزار، اپلیکیشن بازی، آنتی ویروس و پیام رسان سرآمد منطقه هستیم.
یوسف زاده خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته کمتر از ۴ هزار شرکت دانش بنیان ثبت شده بود اما اکنون یک هزار و ۳۹۱ شرکت در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات فعال هستند. در زمینه تعداد شرکت های صادر کننده محصولات دانش بنیان در منطقه رتبه ما بی نظیر است.
معاون ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: انواع کابل، سوئیچ، مودم، در کشور تولید می شود در حوزه طراحی و پرتاب ماهواره جزء ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم.
یوسف زاده افزود: در زمینه دولت الکترونیک ۲۰ پله صعود داشته ایم یعنی از ۱۰۶ به ۸۶ رسیده ایم  از ۴ هزارو ۵۰۰ استارتاپ، حدود ۲۵۰۰ استارتاپ در حوزه فناوری اطلاعات به ثبت رسیده اند.
معاون ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ۳۹ درصد استارتاپ ها در مرحله رشد و درآمد و ۱۵ درصد نمونه اولیه را تولید کرده اند. همچنین ۳۸ درصد تجربه ورود به بازار را داشته اند.
وی خاطرنشان کرد: ۵۳ درصد استارتاپ ها محل درآمد از فروش محصولات داشته‌اند، ۳۲ درصد تبلیغات و بازاریابی کرده و ۲۴ درصد در حوزه خدمات و ابزارهای فناوری فعالیت دارند.
وی خاطرنشان کرد: در بخش دانش بنیان ۲۲ هزار شغل ایجاد شده است که ۴ هزار و ۱۹۴ میلیارد تومان تا پایان سال ۹۶ فروش داشته اند.
معاون ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به اقتصاد مقاومتی بسترهایی برای کسب و کار ایجاد شده است که در هیچ فضایی جز آی سی تی، امکان پذیر نیست.
وی درباره موانع کسب و کار نیز گفت: ۶۰ درصد چالش کسب و کار را قوانین و مقررات عنوان کردند.
کد مطلب: 3691
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *