جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰

فوتبالیست‌ها تمایلی به خرید پوشاک داخلی ندارند

یک مقام مسئول گفت: تمایل تیم ملی فوتبال به استفاده از پوشاک خارجی موجب شده تا تیم‌های دسته سومی کشور نیز علاقه ای به خرید پوشاک داخلی نداشته باشند.
فوتبالیست‌ها تمایلی به خرید پوشاک داخلی ندارند
توليد ايرانی: مرتضی حق پرست، رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی  با اشاره به وضعیت تولیدات ورزشی در کشور اظهار کرد: تولید ات لوازم ورزشی در کشور معطوف به پوشاک است و در بخش‌های دیگر تجهیزات ورزشی پیشرفت چندانی حاصل نشده است.
  رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی با اشاره به کاهش سرمایه گذاری در حوزه پوشاک ورزشی تصریح کرد: به دلیل نبود ماشین آلات به روز، نوسانات نرخ ارز بسیاری از تولید کنندگان فعالیت‌های خود را تعدیل و به واردات روی آورده اند.

وی همچنین ادامه داد: بسیاری از کارخانه‌های فعال در حوزه بافندگی مانند گروه صنعتی بهشهر و کاشان به دلیل نبود ماشین آلات به روز در وضعیت تعطیلی هستند.

حق پرست با بیان اینکه مشکلات متعددی برای ورود برند‌های معتبر خارجی به کشور ایجاد شده است، ابراز کرد: مصوبه وزارت صنعت و معدن مبنی بر تولید ۲۰ درصدی محصولات در داخل کشور و صادرات ۵۰ درصدی پس از دو سال، عملا بسیاری از برند‌های معتبر جهانی را برای ورود به بازار کشور با شبهه مواجه شده اند.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی با اشاره به مشکلات نوسانات ارز برای تولید کنندگان اذعان کرد: با نوسانات نرخ ارز بسیاری از تولید کنندگان با مشکلات فراوانی برای تامین مواد اولیه مواجه شدند و با وجود اعلام دولت مبنی بر تامین ارز واحد‌های تولید ی، عملا ارزی به فعالین حوزه داده نشده است.

وی با اشاره به نبود آمار دقیقی از قاچاق پوشاک ورزشی تصریح کرد: به دلیل کثرت واردکنندگان آمار دقیقی از میزان قاچاق و واردات پوشاک به کشور نیست؛ به طور مثال وزارت بهداشت و سازمان ورزش برای تامین نیاز خود با تاسیس شرکت اقدام به واردات لوازم ورزشی و فروش در بازار می‌کنند.
وی ادامه داد: عمده قاچاق در حوزه پوشاک شامل اجناس درجه دو است و معمولا در برند‌های معتبر قاچاق صورت نمی‌گیرد.

حق پرست با اشاره به تبعیت تیم‌های داخلی از تیم ملی کشور برای استفاده از لباس خارجی بیان کرد: استفاده تیم ملی فوتبال از پوشاک خارجی باعث شده است بسیاری از تیم‌های فوتبال در داخل کشور به سمت لباس‌های خارجی سوق داده شوند؛ به طوریکه در حال حاضر تیم‌های دسته سومی کشور نیز، علاقه‌ای به خرید پوشاک داخلی ندارند.

وی با اشاره به نبود برندسازی در پوشاک اذعان کرد: بسیاری از مصرف کنندگان به دلیل نداشتن آشنایی با برند‌های ایرانی، به سمت پوشاک‌های درجه دو وارداتی می‌روند، بنابراین با ادامه وضع موجود بسیاری از تولید کنندگان متضرر خواهند شد.

حق پرست در پایان گفت: برای ادامه فعالیت واحد‌های تولید نیاز است، شرایط برای دریافت ارز مبادلاتی تسهیل شود.
کد مطلب: 2833
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *