شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۷

تمهیدات ویژه در حمایت از پوشاک ایرانی

مدیرکل دفتر پوشاک وزارت صمت با اشاره به کاهش سرمایه واحدهای تولیدی پس از افزایش نرخ ارز گفت: تمهیدات ویژه ای برای استفاده از تمام ظرفیت های تولید در نظر گرفته شده است.
تمهیدات ویژه در حمایت از پوشاک ایرانی
به گزارش توليد ايرانی؛ مدیرکل دفتر پوشاک وزارت صمت با اشاره به کاهش سرمایه واحدهای تولیدی پس از افزایش نرخ ارز گفت: تمهیدات ویژه ای برای استفاده از تمام ظرفیت های تولید در نظر گرفته شده است.

محرابی در گفتگوی تلفنی با برنامه 18:30 شبکه خبر گفت: نوسانات بازار ارز و 3 برابر شدن قیمت ارز، مشکلاتی در تهیه مواد اولیه برای تولید کنندگان پوشاک ایجاده کرده است که وزارت صمت از نظر منابع گردش مالی و تهیه مواد اولیه با کمک تشکل ها، اتحادیه ها و انجمن ها تمهیداتی در نظر گرفته است.
 
او گفت: سعی وزارت صمت حفظ واحدهای موجود و کارگاه های تولید پوشاک است.
 
مدیرکل دفتر پوشاک وزارت صمت گفت: تولید ات پوشاک داخلی ارائه شده در ششمین نمایشگاه بین المللی پوشاک بسیار با کیفیت و خوب بود و قابلیت رقابت با اجناس خارجی را دارد. 
 
ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک با حضور در برنامه با بیان اینکه در ششمین نمایشگاه پوشاک، بخشی از بهترین دستاوردهای پوشاک داخلی به نمایش گذاشته شد، افزود: اینها فقط بخشی از تولید ات داخلی است و توانمندی در این بخش بالا است.
 
شیرازی از کسبه ای که دنبال پوشاک ایرانی با کیفیت و قیمت مناسب هستند، خواست از این نمایشگاه بازدید کنند.
 
او گفت : همه شرکت کنندگان در این نمایشگاه تولیدکنندگان پوشاک ایرانی هستند.
 
شیرازی گفت: پوشاک داخلی هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت توان رقابت با پوشاک خارجی  را دارد.
 
او گفت: با اتفاقاتی که در ماه های گذشته در بازار ارز افتاد، سرمایه و نقدینگی که در دست کارگاه و واحد تولیدی بود ارزشش یک سوم  کاهش یافت و کل تولید کنندگان با مشکل سرمایه روبرو شدند.
 
شیرازی گفت: مشکل دیگر این کارگاه ها، تهیه مواد اولیه است که امیدواریم بخشی از این مواد را با توجه به اتفاقاتی که در  نساجی های داخلی اتفاق می افتد تامین کنیم.
 
او از دولت خواست، امکاناتی فراهم کنند که اینگونه نمایشگاه ها در داخل و خارج از کشور تکرار شوند.
 
توکلی دبیر کار گروه تامین مواد اولیه پوشاک در ارتباط تلفنی گفت: کار گروه تامین مواد اولیه پوشاک به مدت 2 ماه است که تشکیل شده و در این مدت 7 جلسه برگزار کرده و در 2 هفته گذشته هم این کار گروه مواد اولیه را در اختیار کارگاه ها و واحدهای تولید پوشاک قرار داده است.
 
 او از مسئولان خواست با حمایت از این کار گروه، در تهیه مواد اولیه برای تولید پوشاک کمک کنند.
 
سعید باستانی عضو کمیسیون صنایع مجلس هم در گفتگوی تلفنی با بیان اینکه در حوزه پوشاک کار گروهی برای مبارزه با قاچاق پوشاک شکل گرفته است، گفت: برنامه مدونی به نیابت از سه کمیسیون مجلس به رئیس جمهور ارسال کردیم و پیگیر اجرایی شدن آن هستیم.
 
او گفت: امروزه به علت وضعیت نرخ ارز میزان قاچاق پوشاک کاهش یافته است ولی پناسیل افزایش آن در کشور وجودارد.
 
باستانی با توصیف شرایط خوب برای بازار پوشاک بعلت کاهش قاچاق آن گفت: با وزیر صمت در خصوص تشکل ها صبحت شده است و مقرر شده به آن ها وظیفه خیلی خوبی بدهند.
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: اولویت اصلی ما ایجاد شهرک های پوشاک است که در این زمینه کارهایی انجام شده است و دیگر اولویت ساماندهی بازار پوشاک در مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری است که موضوع صادرات پوشاک در آئین نامه صادراتی جدید دیده شده است.
کد مطلب: 5382
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *