شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۱

نماینده مجلسی که تولید ایرانی می خرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از دولت انتظار می رود که حمایت آن از کالای ایرانی در حد شعار نباشد بلکه اقدامات مانند اعطای تسهیلات ارزان قیمت توسط بانک به تولید کنندگان را عملی کند که آنها نیز بتوانند از نظر کیفیت و قیمت با کالای خارجی رقابت کنند.
نماینده مجلسی که تولید ایرانی می خرد
توليد ايرانی: احمدصفری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  در خصوص نامگذاری سال جدید تحت عنوان "حمایت از کالای ایرانی" توسط مقام معظم رهبری اظهارداشت: در ابتدا باید فرهنگ استفاده از کالا و برندهای خارجی را از ذهن مردم پاک کردتا به فکر تولید ایرانی باشند.

 وی افزود: فرهنگ غلط استفاده از محصول مارک و برند باعث شده است که کالاهای خوب ایرانی مثل پوشاک را مردم فقط با مارک خارجی و به اسم پوشاک ترک و یا چینی بخرند این در حالی است که پوشاک داخلی از لحاظ کیفیت خیلی بهتر از پوشاک خارجی است.

نماینده مردم کرمانشاه ادامه داد: اگر از تولید داخلی حمایت شود تولید کنندگان نیز حرفی برای گفتن دارند همچنین نتیجه خرید کالای ایرانی یعنی ورود ارز به کشور، جلوگیری از خروج ارز، حمایت از کارگر و حمایت از تولید کننده که در پایان نیز باعث رونق اقتصادی می شود اینها همه گوشه از دلیل های است که مقام معظم رهبری تاکیید داشتند که امسال، سال حمایت از کالای ایرانی باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت برای حمایت از کالای داخلی باید به صورت بخشنامه ای به همه ادارات زیردست و وزارتخانه ها خود خرید کالای خارجی ممنوع کند و هیچ اداره ای حق خرید کالای خارجی را نداشته باشد.

وی افزود: از دولت انتظار می رود که حمایت آن از کالای ایرانی در حد شعار نباشد بلکه اقدامات مانند اعطای تسهیلات ارزان قیمت توسط بانک به تولید کنندگان را عملی کند که آنها نیز بتوانند از نظر کیفیت و قیمت با کالای خارجی  رقابت کنند.

صفری در پاسخ به این سوال که شما در سال حمایت از کالای ایرانی چه محصول خارجی را کنار گذاشته و محصول ایرانی را خریداری کرده اید؟گفت: ابتدا از پوشاک و کفش شروع کرده ام تا انشالله به کالا های اساسی برسیم.

وی در خصوص معرفی یک کالای ایرانی خوب به مردم گفت: من به مردم توصیه میکنم پارچه ایرانی برای لباس های خود تهیه کنند.
کد مطلب: 2270
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *