جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۲

تشریفات گمرکی هرمزگان باسرعت انجام می شود/ ۲۶۴هزارتن کالاترخیص شد

بندرعباس - ناظر گمرکات استان هرمزگان گفت: با حل مشکلات کدرهگیری بانکی توسط بانک مرکزی تشریفات گمرکی در گمرکات استان با سرعت انجام خواهد شد.
تشریفات گمرکی هرمزگان باسرعت انجام می شود/ ۲۶۴هزارتن کالاترخیص شد
به گزارش توليد ايرانی؛  ابوالفضل اکبرپور در تشریح آخرین وضعیت ترخیص کالاهای اساسی و مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات تولیدی بیان کرد: گمرکات استان هرمزگان به خاطر اینکه ۵۰ درصد حجم فعالیت‌های گمرکی شامل واردات، صادرات و ترانزیت و رویه‌های گمرکی در آن انجام می‌شود از مهمترین گمرکات کشور محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۹ تا ۱۰ آذر ماه ۹۹ بیش از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالای اساسی و مواد اولیه، خط تولید ماشین آلات، وارد گمرکات استان هرمزگان شده است. که بیش از ۲ میلیون تن کالای اساسی در گمرک هرمزگان اظهار شده است.

اکبرپور خاطرنشان کرد: از ۱۸ آبان ماه ۹۹ طبق ابلاغ مصوبه معاونت اقتصادی ریاست جمهوری تا تاریخ ۱۰ آذر ماه ۹۹ تقریباً ۲۹۱ هزار تن کالاهای اساسی و غیر اساسی که در گمرکات استان دپو و رسوب شده بود ترخیص شد که از این رقم ۱۶۰ هزار تن به کالاهای اساسی اختصاص داشت.
وی با بیان اینکه تا کنون معادل ۹۱ درصد کالاهای دپو شده در گمرکات استان ترخیص شده است، اضافه کرد: ۱۱ درصد باقیمانده هم با اخذ مجوزات قانونی از دستگاه‌های مرتبط فرآیند ترخیص آنها طی خواهد شد.

وی تاکید کرد: تا تاریخ یک آذر ماه ۲۶۸ هزار تن کالا در گمرکات استان هرمزگان اظهار شده که طی روزهای آینده ۴۸ هزار تن با اخذ مجوزهای قانونی از گمرک ترخیص می‌شود و مابقی ترخیص شده است. عمده کالاهای اساسی هستند که ترخیص آن می‌تواند در سبد خانوار و کاهش قیمت کالاهای اساسی مردم نقش موثری داشته باشد.

ناظر گمرکات استان هرمزگان افزود: ۱۰۴ هزار تن گندم، بیش از ۱۶ هزار تن ذرت، ۲۵۶ هزار تن روغن، هزار و ۶۲۶ تن شکر، ۳۳ هزار تن برنج و ۷۱ هزار تن کود شیمیایی، جمعاً ۴۸۲ هزار تن کالاهای موجود در انبار و دپو شده د. گمرکات استان هرمزگان است. تشریفات گمرکی این کالاها در حال انجام است.
اکبرپور کد رهگیری بانکی، اصلاحیه ثبت سفارش از عمده مشکلات ترخیص کالا عنوان کرد و افزود: بسیاری از فرآیندها در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده است و ان شالله با مرتفع شدن مشکلات بانک مرکزی فرآیند ترخیص و تشریفات گمرکی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
کد مطلب: 23519
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *