چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
۰
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۸

جلو گران‌فروشی بلیت هواپیما گرفته می‌شود؟

به دنبال اعتراض‌ها و هشدارهای مکرر و نامه وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، سرانجام وزیر راه و شهرسازی دستور مکتوب برخورد با متخلفان گران‌فروشی بلیت هواپیما را داد. هرچند که شش روز از صدور این دستور گذشته و شرکت‌های گردشگری می‌گویند قیمت‌ها هنوز کنترل نشده است.
جلو گران‌فروشی بلیت هواپیما گرفته می‌شود؟
به گزارش توليد ايرانی؛   افزایش نرخ بلیت هواپیما در دو ماه گذشته اعتراض‌های بسیاری از جمله مردم، نمایندگان مجلس، فعالان گردشگری و حتی وزیر راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی را برانگیخت و دستورهایی برای توقف این گرانی داده شد.

با این وجود رویه افزایش قیمت هواپیما بدون کنترل تا امروز ادامه داشته است. تا آن‌جا که در جلسه روز شنبه (۱۰ آبان‌ماه) انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با فراکسیون اقتصاد سفر و زیارت تایید شد که این نرخ‌ها در مسیرهای پرتردد از ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش داشته است. شرکت‌های خدمات گردشگری می‌گویند: برخی ایرلاین‌ها آن‌ها را تهدید کرده‌اند که در صورت اعمال نکردن نرخ‌های جدید، سیستم فروش بلیت را به روی آن‌ها قطع خواهند کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز به این عمل شرکت‌های هواپیمایی که نرخ سفرهای داخلی را در شرایط اقتصادی موجود تحت تاثیر قرار می‌دهد، واکنش نشان داد و در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی اعتراض کرد و نوشت: «همان‌گونه که استحضار دارید شرکت‌های هواپیمایی در اکثر مسیرهای داخلی بر خلاف دستور جنابعالی، مبنی بر لغو افزایش نرخ پروازها، قیمت خدمات خود را بیش از ۱۰۰ درصد و تحت عنوان کف قیمت افزایش داده‌اند، ضمن آن‌که دفاتر خدمات مسافرتی را نیز به‌صورت مستمر تهدید به‌ قطع سیستم فروش یا ابطال قراردادهای همکاری فی‌مابین می‌کنند. لذا خواهشمند است، دستور فرمایید در خصوص توقف رویه ناصحیح و ناصواب معموله اقدامات لازم به‌عمل آید.»

پس از آن، محمد اسلامی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ در دستوری به تاریخ هفتم مهرماه که امروز (دوشنبه ۱۲ مهرماه) منتشر شده، عطف به نامه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از معاون حمل و نقل این وزارتخانه خواست شخصا پیگیر موضوع نرخ پروازهای داخلی باشد. در دستور وزیر راه و شهرسازی آمده است: «باید شخصا پیگیری و رسیدگی نمایید آن‌چه ابلاغ شده است و جمع‌بندی جلسه مشترک بود باید عمل شود و با موارد خلاف عمل با تصمیمات منعقده باید برخورد شود.»
کد مطلب: 22752
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *