پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰

برداشت هزار و ۵۰۰ تن انار در خراسان شمالی

هزار و ۵۰۰ تن انار امسال از سطح ۳۷۸ هکتار از باغ‌های استان خراسان شمالی برداشت شد.
برداشت هزار و ۵۰۰ تن انار در خراسان شمالی
به گزارش توليد ايرانی؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی روز پنجشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار اظهار داشت: شهرستان اسفراین با برداشت ۶۲۰ تن انار از سطح ۹۷ هکتار و جاجرم با تولید ۴۱۴ تن از ۸۶ هکتار باغ انار، بیشترین سطح باغ و تولید انار استان را به خود اختصاص داده اند.
محمدعلی شریکیان افزود: مابقی محصول انار استان در مناطقی از مانه و سلمقان، گرمه و بجنورد برداشت شده است که با توجه به مقاومت گونه انار در برابر کم آبی، عمده باغ های انار استان در مناطق گرم و کویری تر کشت شده است.

وی میانگین عملکرد انار در این استان را ۴.۵ تن در هکتار عنوان کرد و گفت: امسال سرمای دیررس بهاره و همچنین اثرات مخرب خشکسالی در سال های گذشته سبب کاهش تولید انار شده است.
وی اظهار داشت: ۳۷۸ هکتار از باغ های استان به تولید انار اختصاص دارد که از این سطح ۱۱۳ هکتار غیربارور و ۲۶۵ هکتار بارور است.

شریکیان با اشاره به اینکه تمامی باغ های انار استان با استفاده از قلمه ریشه دار ایجاد شده اند، گفت: ارقام انار شامل پوست سفید شیرین، شیرین بیارجمند، ترش و ملس محلی است و در سال های گذشته از محل اعتبارات یارانه ای، نهال گونه های شیشه گپ فردوس، خزر بجستان، ملس یوسفخانی، ملس ساوه و رباب نیریز در بین باغداران توزیع و کشت شده است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزار است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.
سالانه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در خراسان شمالی تولید می شود. 
 
کد مطلب: 16163
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *