جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۹

تولید ۴۱۶ هزار تن محصولات سردرختی در استان اردبیل

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید ۴۱۶ هزار تن انواع محصولات سردرختی در این استان خبر داد.
تولید ۴۱۶ هزار تن محصولات سردرختی در استان اردبیل
به گزارش توليد ايرانی؛ محرم عدلی روز پنجشنبه گفت: این میزان محصول تولیدی شامل سیب ، گلابی، به، گیلاس، آلبالو ،هلو ،شلیل و دیگر محصولات سردرختی در سطح ۳۸ هزار هکتار از باغ‌های استان تولید شده است.

وی بیان کرد: امسال بر خلاف پارسال که به خاطر شرایط نامساعد طبیعی از قبیل سرما و تگرگ بخش قابل ملاحظه‌ای از محصولات سردرختی آسیب دید خسارت چندانی به باغ‌های میوه استان وارد نشد.

به گفته وی ، یکی از مهمترین رسالت‌های مدیریت باغبانی استانی تامین میوه‌های سردرختی و بی‌نیازی این محصولات به واردات از خارج است، تولید ارزان و با صرفه اقتصادی و استفاده از نهال‌های سازگار با شرایط آب و هوایی استان یکی از اساسی‌ترین اهدافی است که دنبال  می‌شود.

عدلی با اشاره به  استفاده از محیط‌های سربسته برای تولید و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه گلخانه‌ها اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده  تا در سطح ۲۵۰۰ هکتار شهرک‌های گلخانه ای در مناطق شمالی استان راه اندازی و به بهره برداری برسد.

وی گفت: در حدود ۴۰۰ هکتار از این مساحت گلخانه‌ای به بخش خصوصی واگذار شده و با توجه به ظرفیت‌هایی که بخش خصوصی در بهره‌وری مطلوب و بهینه از منابع آبی و خاکی خواهد داشت  شاهد رشد و شکوفایی این بخش بیش از پیش خواهیم بود.
کد مطلب: 16497
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *