جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۴

۱۰۰ تن ماهی در استخرهای دو منظوره کشاورزی چهارمحال و بختیاری تولید شد

مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده امسال پیش بینی تولید ۱۰۰تن ماهی سردابی در استخرهای دو منظوره بخش کشاورزی استان شده است.
۱۰۰ تن ماهی در استخرهای دو منظوره کشاورزی چهارمحال و بختیاری تولید شد
به گزارش توليد ايرانی؛ از سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری،پرویز منصوری  اظهار داشت : در این استان ۱۵ استخر فعال دو منظوره در بخش تامین آب کشاورزی، مبادرت به پرورش ماهی قزل‌آلا نیز کرده‌اند، که امسال برداشت از این مزارع آغاز شد.

به گفته وی، پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی، موجب می‌شود آب خروجی از استخر، غنی شده و املاح و برخی از مواد مورد نیاز گیاهان را به صورت محلول به گیاه برساند.
مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پرورش ماهی در استخرها در فصل کشاورزی علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان، افزایش تولید و بهره‌وری در بخش را دارد.

منصوری، از فعالیت ۴۰۰ مزرعه پرورش ماهی دارای پروانه بهره‌برداری خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۹۹ درصد مزارع در حوضه سرشاخه‌های کارون است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های کارون و زاینده رود است که سالانه با تولید ۲۴ هزار تن ماهی سردآبی، این استان مقام نخست تولید ماهی قزل‌آلای کشور را دارد.
کد مطلب: 15836
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *