جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۲۸

صادرات محصولات ایران ترانسفو ۳۰۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: با وجود تشدید تحریم‌ها و اوج نوسان قیمت‌ها در سال گذشته، رکورد فروش ۶۰۰۸ دستگاه ترانس در دی ماه سال ۹۷ ثبت شد و امسال فروش محصولات این شرکت بیش از ۱۰۰ درصد و صادرات محصولات نیز ۳۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
صادرات محصولات ایران ترانسفو ۳۰۰ درصد افزایش یافت
به گزارش توليد ايرانی؛ بهزاد ظهیری در مراسم آغاز به کار نیروهای جدید شرکت ایران ترانسفو در زنجان اظهار داشت: شرکت در مناقصه‌های جدید در کشورهای عراق و سوریه، انعقاد قرارداد صادراتی شرکت ترانس پست به ارزش ۱۳ میلیون و ۳۷۰ هزار دلار و فروش ۹ ماهه ترانسفورماتورهای توزیع به ارزش ۱۰ میلیون و ۵۳۰ هزار دلار، بخشی از عملکرد این شرکت است.

وی با اشاره به وصول مطالبات ارزی، خاطرنشان کرد: مطالبات به صورت یوان چین معادل ۵۶ میلیون یورو وصول شد.
ظهیری افزود: مطالبات سنواتی شرکت نیز از مهر ۹۷ تا کنون به میزان ۳۸۰ میلیارد ریال وصول شده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: در حوزه تولید برای اولین بار ترانس‌های ۳۱۵ MVA تولید و تحویل خوزستان شد و ۳۸۵ MVA مپنا و طراحی اَبَرترانسفورماتور ۴۰۰ MVA به شرکت هیربدان قشم را داشتیم.
وی اظهار داشت: تداوم افزایش فرآیند تولید، نوسازی ماشین‌آلات خطوط تولید، خودکفایی در تولید روغن ترانسفورماتورهای توزیع و بومی‌سازی قطعات ترانسفورماتورهای قدرت بعد از ۴۵ سال با ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان و تجهیز آزمایشگاه ترانسفورماتورهای قدرت و فوق توزیع نیز بخش دیگری از فعالیت‌ها است.
ظهیری تصریح کرد: آزمایشگاه مذکور با صَرف ۴۰۰ میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت، تجهیز شده که بزرگترین در ایران و دومین در منطقه است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی اقلام، مصرف دوگانه داشتند در حوزه تامین به‌رغم شرایط تحریم، منابع جدیدی شناسایی شدند و به لحاظ تامین در بهترین شرایط قرار داریم.
ظهیری با اشاره به تبدیل وضعیت تمام نیروهای پیمانکاری این شرکت، گفت: علاوه بر ۲۰۰ نیرویی که از طریق آزمون استخدامی جذب شده و امروز آغاز به کار می‌کنند، ۵۰ نفر نیز طی یک سال گذشته در مجموعه‌های مختلف شرکت جذب شده و ۴۵۰ نفر نیز در آینده، جذب و به‌کارگیری می‌شوند.
وی اظهار داشت: آزمون استخدامی مذکور، اواخر امسال یا ابتدای سال آینده برگزار می‌شود.

تحریم‌ها تاثیر مثبت بر فعالیت شرکت گذاشت
رئیس هیات‌مدیره گروه صنعتی ایران ترانسفو نیز گفت: تحریم‌ها نه تنها تاثیر منفی نداشت بلکه تاثیر مثبتی نیز بر فعالیت شرکت گذاشت و موفقیت‌های زیادی توسط مهندسان و متخصصان این مجموعه به دست آمد.
یعقوب کارگرزاده اظهار داشت: تحریم چیز خوبی نیست و دوست نداریم اتفاق بیفتد اما با وجود اینکه اتفاق افتاد و به‌رغم فشارهای آمریکا ۱۰۰ درصد در فروش و ۳۰۰ درصد در صادرات افزایش داشتیم.
وی خاطرنشان کرد: شرکت زیمنس ۲۵ درصد سهام مجموعه را داشت که در دوران تحریم، بیرون رفت و اعتقاد داشت که شرکت ایران ترانسفو، تعطیل خواهد شد.
کارگرزاده افزود: افرادی نیز در فضای مجازی ایجاد یاس می‌کردند و برخی از داخل مجموعه نیز نظرشان بر کاهش تولید و تعدیل نیرو بود ولی نه تنها این کار را نکردیم بلکه ۲۰۰ نفر جدید را نیز جذب و به‌کارگیری کردیم.
کد مطلب: 14650
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *