جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۲

صادرات کالا در خراسان شمالی ۳۵ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرک خراسان شمالی گفت: صادرات کالا از این استان طی سه ماه نخست امسال ۳۵ درصد افزایش داشته است.
صادرات کالا در خراسان شمالی ۳۵ درصد افزایش یافت
به گزارش توليد ايرانی؛ جواد جعفری با بیان اینکه طی امسال ۲۹ هزار و ۷۲۷ تن کالا از گمرک خراسان شمالی صادر شده، اظهار کرد: ارزش ریالی این میزان کالا هفت میلیون و ۹۹۵ هزار و ۷۱۴ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد و به لحاظ وزنی ۵۱ درصد رشد داشته است.

جعفری کالاهای صادرات شده را شامل کود اوره، انواع پلاستیک، کریستال ملامین، رب گوجه فرنگی، سیمان، فوم پلی استارین، نوشابه، ماکارانی و مقاطع فولادی عنوان کرد و افزود: این کالاها بیشتر به کشورهای ترکمنستان، افغانستان و ترکیه صادرات شده است.

وی همچنین در رابطه با واردات کالا به خراسان شمالی گفت: طی امسال یک میلیون و ۶۷۱ تن کالا وارد استان شده که ارزش ریالی این کالاها ۱۱ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۱۱ دلار بوده است.
مدیر گمرک خراسان شمالی ادامه داد: واردات کالا به خراسان شمالی به لحاظ وزنی ۲۸ درصد و از لحاظ ریالی ۱۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی عمده کالای وارد شده به خراسان شمالی را شامل برنج، فروکروم، ماشین آلات، چراغ های شیلنگی، کنتورگاز و سایر مصنوعات عنوان کرد و گفت: این کالاها از کشورهای چین، پاکستان، ترکیه، روسیه و… وارد خراسان شمالی شده است.
کد مطلب: 9322
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *