جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۲

۵۸۰‌ تن میگو از آب های هرمزگان صید شد

۵۸۰ تن میگو از آغاز فصل برداشت تاکنون توسط ۱۷۹ فروند شناور و ۲ هزار و ۱۴۰ نفر صیاد در آبهای هرمزگان صید شد.
۵۸۰‌ تن میگو از آب های هرمزگان صید شد
به گزارش توليد ايرانی؛ معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: همچنین از این میزان میگوی صید شده، ۴۷۰ تن آن میگوی درشت و ۱۰۸ تن آن میگوی سرتیز بوده است.

محمد جوانمرد افزود: پیش بینی می شود امسال یک هزار و ۲۷۰ تن میگو از آبهای استان صید شود که در این صورت از این میزان حدود ۹۵۰ تن میگوی درشت و ۳۲۰ تن سرتیز است.

وی با اشاره به اینکه صید امسال در ۷۰۰ کیلومترمربع انجام شده است بیان کرد: صیدگاه های میگو در هرمزگان از بندر کوهستک، سیریک و میناب آغاز و تا شرق هرمز و سواحل طولا واقع در شمال قشم ادامه دارد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: این استان به لحاظ طول نوار ساحلی، تنوع گونه ای و روش های صیادی، ۴۰ درصد صید آب های جنوب کشور را به خود اختصاص داده است.

جوانمرد اظهار داشت: صیادان در سال گذشته (از ۱۰ مهرماه تا یکم آذرماه ۹۷) توانستند یک هزار و ۷۰۰ تن میگو را با ۱۱۵ فروند شناور صیادی لنج طی ۴۲ روز صید کنند.
استان هرمزگان با داشتن ۳۰ هزار صیاد، ۲۲ بندرصیادی و صید سالیانه بیش از ۲۶۰ هزار تن آبزی رتبه نخست صید ساحلی در کشور را به خود اختصاص داده است.
کد مطلب: 13944
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *