پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۲

تولید روزانه ۶ هزار تن سیمان در هرمزگان

کارخانه سیمان هرمزگان به عنوان یکی از بزرگترین کارخانه های سیمان کشور است که ظرفیت اسمی تولید روزانه آن به ۶ هزار تن می‌رسد.
تولید روزانه ۶ هزار تن سیمان در هرمزگان
به گزارش توليد ايرانی؛ مدیرعامل کارخانه سیمان بندرخمیر گفت: شرکت سیمان هرمزگان جزو آن دسته از کارخانه‌هایی است که در تولید و در تامین نیازهای داخلی و خارجی موفق عمل کرده و توانسته رتبه‌های برتر کشوری را کسب کند.

مهدی باشتی روز جمعه افزود: کیفیت مناسب، مقاومت بالا و اشتغالزایی از ویژگی‌های محصول کارخانه سیمان هرمزگان است.
وی بیان داشت: برخورداری از ذخایر فراوان و مناسب مارل و سنگ آهک و فاصله اندک آن تا اسکله‌های شهید رجایی و باهنر و دسترسی آسان به آبهای آزاد، موقعیت ممتازی به شرکت سیمان بخشیده است.

مدیرعامل کارخانه سیمان بندرخمیر اظهارداشت: میزان صادرات  کلینکر سیمان سال گذشته این کارخانه تولیدی ۴۰ درصد افزایش داشته است که امسال امیدواریم این رقم افزایش بیشتری یابد.
باشتی ادامه داد: کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای آفریقایی و هند مقصد صادرات سیمان هرمزگان هستند.

وی یادآورشد: شرکت سیمان هرمزگان علاوه بر وظیفه ذاتی خود، در راستای مسوولیت‌های اجتماعی نیز پیشگام بوده و درحوزه مختلف فرهنگی و اجتماعی علاوه بر شهر بندرخمیر به دیگر روستاهای محروم شهرستان ورود کرده و فعالیت‌هایی در دست اقدام دارد.
باشتی گفت: این کارخانه ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی تا جایی که برنامه‌ریزی در این حوزه در تخصیص بودجه‌ای این شرکت گنجانده شده را وظیفه طبیعی خود می‌داند.

سیمان هرمزگان موفق ترین بنگاه اقتصادی در کشور است
فرماندار بندرخمیر نیز گفت: کارخانه سیمان هرمزگان یکی از موفق ترین بنگاه‌های اقتصادی دراستان و حتی کشور است.
میرهاشم خواستار افزود: شرکت سیمان هرمزگان در زمینه مشارکت با طرح‌های شهری نیز همواره پیشقدم بوده وهمکاری بسیار خوبی با مسوولان شهرستان خمیر در زمینه‌های مختلف داشته که قابل ستایش است.
وی بیان داشت: این کارخانه همچنین تلاش‌های زیادی در راستای حمایت از شهروندان بومی، مشارکت در اجرای طرح‌های فرهنگی و اجتماعی و اشتغالزایی جوانان از خود نشان داده است.
طرح اولیه کارخانه سیمان هرمزگان در بندرخمیر معادل ۳ هزار تن در روز در نظر گرفته شده بود که بدلیل نیاز استان هرمزگان و استان‌های همجوار همچنین امکان تولید محصولات، ظرفیت طرح به میزان ۲ برابر افزایش یافت.
خط یک با ظرفیت روزانه ۳ هزار تن کلینکر در سال ۱۳۷۶ و خط دو با ظرفیت مشابه در سال ۱۳۷۸ به بهره برداری رسید.
این شرکت جهت اطمینان از کیفیت محصولات تولیدی، اقدام به تجهیز آزمایشگاه‌های شیمی، فیزیک و X-ray با بهترین امکانات روز و کنترل مداوم تمامی خطوط تولید از معادن تا بارگیری سیمان نموده است. 

کیفیت خدمات ونتیجه ارائه شده در این آزمایشگاه‌ها باعث کسب گواهینامه تایید صلاحیت به عنوان آزمایشگاه همکار از سازمان ملی استاندارد از سال ۱۳۸۷ شده است.

سیمان هرمزگان در راستای ارتقای سطح مدیریت در شرکت از سال ۲۰۰۳ تاکنون موفق به پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت، محیط زیست، ایمنی و بهداشت شده است که اخذ گواهینامه‌های مربوط به صورت مستمر از مووسسه IMQ ایتالیا موید این مطلب می‌باشد.

این شرکت به عنوان نخستین شرکت سیمانی موفق به اخذ سیستم مدیریت جامع در استاندارد ملی ایران ISIRI۱۳۰۰۰ که علاوه بر موارد یادشده شامل مدیریت استراتژیک  و سازماندهی محیط کار ۵S شده است.

سیمان هرمزگان درسال‌های گذشته بارها موفق به اخذ نشان واحد نمونه صنعتی، واحد نمونه کیفیت،  واحد نمونه محیط زیست، صادرکننده نمونه، لوح تقدیر برای عملکرد مناسب در شاخص‌های بهره وری شده است.
کارخانه سیمان هرمزگان در ۸۰ کیلومتری جنوب غربی بندرعباس و نزدیکی شهر ساحلی بندرخمیر قرار دارد و برای ۶۰۰ نفر شغل فراهم کرده است.
 
کد مطلب: 13451
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *