يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
۰
سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۵

۱۶۵۰ تن میگو از مزارع گواتر چابهار برداشت شد

سرپرست اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۶۵۰ تن میگو از ابتدای سالجاری تاکنون از مزارع پرورش میگو گواتر برداشت شده است.
۱۶۵۰ تن میگو از مزارع گواتر چابهار برداشت شد
به گزارش توليد ايرانی؛ محبعلی سیستانی روزسه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه به طور متوسط  ۲ تا سه تن میگو در هر هکتار برداشت می‌شود اظهارداشت: بیش از ۹۰ درصد میگوی پرورشی تولید شده به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و روسیه صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه هر هکتار مزارع پرورش میگو برای حدود ۲ نفر به طور مستقیم وغیرمستقیم شغل ایجاد می‌کند، افزود: با اقدامات انجام شده برای سال آینده پرورش میگو در سایت گواتر، بیش‌از هزار هکتار در نظر گرفته شده که شاهد اشتغال بیشتر در این حوزه خواهیم بود.

سرپرست اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات و برنامه ریزی‌های لازم برای حضور بیشتر سرمایه گذاران فراهم شده تا زنجیره تولید و اشتغال استان و کشور و شعار سال که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است تحقق پیدا کند.

وی بیان کرد: چابهار به دلیل شرایط آب وهوایی بهشت آبزی پروری است و کیفیت ماهی به دلیل درجه حرارت مناسب، پاکیزه و بدور از آلودگی‌های صنعتی و شهری از سایر نقاط کشور بهتر است.

سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای ۲ اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از سه شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.
کد مطلب: 13872
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *