دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
يکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۵۸

برداشت چای ترش در سیستان و بلوچستان آغاز شد

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت چای ترش از سطح ۷۳۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان آغاز و تا اواخر آذر ادامه دارد.
برداشت چای ترش در سیستان و بلوچستان آغاز شد
به گزارش توليد ايرانی؛ اردشیر شهرکی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت: شهرستان‌های دلگان، نیکشهر، ایرانشهر، چابهار و مهرستان عمده مناطق کشت چای در سیستان و بلوچستان محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه از هر هکتار مزارع چای ترش سیستان و بلوچستان ۸۰۰ کیلوگرم محصول برداشت می‌شود پیش‌بینی کرد در مجموع ۵۸۶ تن چای ترش خشک شده در این استان برداشت شود.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان رتبه نخست سطح زیر کشت چای ترش کشور را داراست گفت: با اقدامات مطلوب انجام شده امسال سطح زیر کشت این محصول در استان۸۰ هکتار نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به خواص چای ترش اظهار داشت: چای ترش سرشار از آهن، مس، اسید سیتریک، آنتوسیانین، فلاونوئیدها و ویتامین c در رفع بسیاری از بیمارهای و در نتیجه افزایش طول عمر موثر است.
 چای ترش با خواص منحصر به فرد خود باعث کاهش فشار و چربی خون به عنوان شایع ترین امراض می‌شود و در نتیجه انسان با مصرف آن عمری طولانی تر خواهد داشت.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.
کد مطلب: 14376
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *