پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۵

دلگان رتبه نخست تولید چای ترش کشور را دارد

فرماندار دلگان در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: این شهرستان با دارا بودن ۶۰۰ هکتار اراضی زیر کشت چای ترش رتبه نخست کشت این محصول در کشور را به خود اختصاص داده است.
دلگان رتبه نخست تولید چای ترش کشور را دارد
به گزارش توليد ايرانی؛ مجتبی شجاعی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت: سالانه حدود ۴۸۰ تن محصول چای ترش در شهرستان دلگان برداشت می‌شود.

وی بیان کرد: برداشت چای ترش برای نخستین بار در سالجاری با دستگاه تمام مکانیزه انجام می‌شود.
فرماندار دلگان گفت: سرمایه‌گذاری خوبی به منظور بسته بندی و فرآوری چای ترش توسط تعاون روستایی و بخش خصوصی در حال انجام است.

وی بیان کرد: خواص درمانی این محصول با ارزش و تقاضای بالای مصرف کنندگان موجب شده تا سطح زیر کشت چای ترش در دلگان نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش یابد.

شجاعی اظهار داشت: کاشت چای ترش یا چای مکی از اواخر فروردین تا نیمه اردیبهشت بوده و برداشت آن از اواسط آبان آغاز و تا اوایل آذر ادامه دارد.

وی بیان کرد:چای ترش یا چای قرمز گیاهی است یک ساله با ارتفاع ۱ تا ۳ متر که از مزایای کشت این گیاه، مقاومت در برابر آفت، نیاز کم به کود و سموم شیمیایی و ارگانیک بودن آن است.

فرماندار دلگان گفت: چای ترش علاوه بر اینکه یک دمنوش است خاصیت دارویی هم دارد.
به گزارش ایرنا چای ترش سرشار از آهن، مس، اسید سیتریک، آنتوسیانین، فلاونوئیدها و ویتامین c در رفع بسیاری از بیمارهای و در نتیجه افزایش طول عمر موثر است.

چای ترش با خواص منحصر به فرد خود باعث کاهش فشار و چربی خون به عنوان شایع ترین امراض می‌شود و در نتیجه انسان با مصرف آن عمری طولانی تر خواهد داشت.
کد مطلب: 14842
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *