سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
۰
يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۴

مفصل مصنوعی لگن ساخته شد

محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت مفصل لگن شدند.
مفصل مصنوعی لگن ساخته شد
به گزارش توليد ايرانی؛ هادی جواهری مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در این رابطه گفت:  این شرکت اولین تولید کننده مفصل زانو در کشور بود و به ضرس قاطع می توان گفت که این مجموعه علمی پژوهشی اولین  و تنها تولید کننده مفصل مصنوعی لگن در کشور محسوب می شود که تا پیش از این از تولید کنندگان آمریکایی ، کره ای و چینی خریداری می شد .

جواهری افزود : در حال حاضر ۱۷ تا ۲۰ درصد بازار از مفصل مصنوعی لگن تولید شده توسط مجموعه ما  استفاده می کند ، قریب ۳۰۰ تا ۳۵۰ جراح با ما همکاری دارند و بسیاری از بیمارستان های ارتوپدی کشور به صورت مستقیم این محصول را از شرکت خریداری می کنند. وارد کنندگانی که مفصل مصنوعی لگن را وارد می کنند ، معمولاً آن را با نرخ ۵ تا ۷ میلیون تومان به مراکز پزشکی عرضه می کنند ، در حالی که محصول داخلی با نرخ ۳ تا ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به دست بیمار می رسد و این تفاوت قیمت مهم است. هر چند جراحی انجام گرفته برای تعویض این مفصل بسیار ساده تلقی می شود و بیمار می تواند با انجام این جراحی ساده از دردهای مزمن رهایی یابد و کیفیت زندگی اش را به شکل قابل ملاحظه ای افزایش دهد ، اما تکنولوژی ساخت این محصول ساده نیست و برای تولید آن نیاز مند فناوری بالای هستیم .

وی بیان کرد  : این محصول باید کاملاً شبیه استخوان باشد و پس از آن که در بدن بیمار جا گرفت ، نباید برای حرکت و سیستم ایمنی بدن فرد دریافت کننده مشکلی ایجاد کند ، به همین خاطر تولید آن نیازمند مواد اولیه و ماشین آلات خاص و نسبتاً پیچیده ای است که باید در یک فرایند دقیق علمی به تولید محصول بیانجامد . در حال حاضر نیز با همکاری یک شرکت فرانسوی در حال تولید سیمان ارتوپدی هستیم که در کلیه عمل های مربوط به تعویض کاربرد دارد و تا به حال در کشور تولید نشده است .
کد مطلب: 13138
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *