شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۵

راه رشد و توسعه کشور، توجه به اقتصاد دانش‌بنیان است

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: تنها راه نجات، رشد و توسعه اقتصادی کشور، توجه به اقتصاد فناورمحور و دانش‌بنیان است و این مهم فقط با رشد حوزه فناوری اطلاعات اتفاق می‌افتد.
راه رشد و توسعه کشور، توجه به اقتصاد دانش‌بنیان است
به گزارش توليد ايرانی؛ داود مرادخانی شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاح مرکز نوآوری پارک علم و فناوری استان زنجان، افزود: یکی از مهم‌ترین رهاورد و خروجی دانشگاه‌ها، تولید شرکت و انسان ارزش‌آفرین و کارآفرین است.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان زنجان در اواخر اسفند ۹۶ افتتاح شده است، اظهار داشت: طی این مدت تا کنون ۹۵ شرکت در این پارک، مستقر شده و ۲۶ هزار نفر- ساعت دوره‌های آموزش تخصصی و حرفه‌ای برگزار شده و در سال ۹۷ بالاترین نرخ رشد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور را داشتیم که تعداد شرکت‌ها از ۳۲ به ۵۴ رسید.

مرادخانی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری استان موفق به ایجاد بالغ بر ۷۶۰ اشتغال شده و دانش فنی و محصولات شرکت‌های این پارک به پنج کشور دنیا صادر می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان ادامه داد: طی مذاکرات صورت‌گرفته و با اخذ موافقت، پارک علم و فناوری، مرجع ثبت اختراع در زنجان شده است.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا به تمام شهرستان‌های استان ورود پیدا کنیم، گفت: با حمایت مسئولان برای ارائه خدمات به جوانان، چهار ساختمان برای پارک، تامین شده و همچنین با حمایت مسئولان استانی و کشوری تا کنون ۱۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده و قول‌هایی در خصوص پرداخت تسهیلات نیز داده شده است.

در این مراسم از پروژه «بازنمایی زنجانِ قدیم» مربوط به دوران قاجار نیز که به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان و با همکاری شرکت اَوِستا طراحی شده، رونمایی شد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر زنجان و رئیس کمیسیون فرهنگی این شورا گفت: مردم به گذشته و هویت تاریخی خود، توجه و اهمیت ویژه‌ای قائل هستند.

سجاد خدایی اظهار داشت: با گسترش شهرها، بافت‌های قدیمی و سنتی و اماکن تاریخی با اجرای طرح‌های مختلف به ناچار تخریب و در قالب جدید طراحی و احیا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: احیا و بازسازی فضای شهری، یکی از وظایف مسئولان و مدیران شهری است اما بخشی از بناها قابل بازسازی و بخشی غیرقابل بازسازی است.

خدایی افزود: احیای فضای شهری در VR (واقعیت مجازی) مورد توجه شورای اسلامی شهر و شهرداری زنجان بود که امروز شاهد رونمایی آن هستیم و با استفاده از این فناوری می‌توان خاطرات گذشته شهر را زنده کرد.
کد مطلب: 11884
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *