چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
۰
جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۴

آغاز برداشت زیتون رودبار گیلان

برداشت زیتون از هشت هزار و ۳۳۳ هکتار از باغ های شهرستان رودبار آغاز شد.
آغاز برداشت زیتون رودبار گیلان
به گزارش توليد ايرانی؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان روز پنجشنبه در این ارتباط گفت: ۲۲ هزار باغدار رودباری امیدوارند تا پایان آذر امسال با برداشت ۱۷ هزار تن زیتون، بیش از یکصد میلیارد تومان درآمد کسب کنند.

علی درجانی به آغاز برداشت ارقام کنسروی زیتون از پایان شهریور در رودبار اشاره کرد و افزود : برداشت زیتون در شهرستان رودبار با رقم زودرس ماری آغاز می‌شود و با رقم روغنی پایان می‌یابد.

وی تصریح کرد: گلوله ، زرد ، ماری ، روغنی ، فیشمی ، شنگه ، مانزالینا ، کنسروالیا و آربیکن از رقم هی زیتون تولیدی باغداران رودباری است.

وی یادآور شد: ۱۰ کارگاه روغن کشی در رودبار فعال است و این شهرستان یکی از سه قطب اول تولید زیتون در ایران است و  به علت داشتن آب و هوای خشک تنها شهرستان تولید کننده زیتون در گیلان مسوب می شود.

گیلان در مساحت و تولید زیتون، رتبه سوم کشور را دارد و زمان برداشت زیتون از شهریورماه آغاز و تا پایان آذر ادامه دارد. سال گذشته زیتون کاران رودبار از افزون بر هشت هزار هکتار بارور خود، ۲۱ هزار و ۴۵۰ تن زیتون به ارزش اقتصادی ۱۳۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برداشت کردند.

۱۱ هزار و ۷۹۷ تن از این زیتون ها ، کنسروی و ۹ هزار و ۶۵۳ تن روغنی بود که در ۱۰ کارگاه روغن کشی رودبار، یک هزار و ۹۳۰ تن روغن زیتون تولید شد.
شهرستان رودبار در ۶۷ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.
کد مطلب: 12472
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *