يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
۰
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۷

برداشت انگور از تاکستان‌های مشگین‌شهر آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر از آغاز برداشت انگور در این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت این محصول به مدت یک ماه ادامه می‌یابد.
برداشت انگور از تاکستان‌های مشگین‌شهر آغاز شد
به گزارش توليد ايرانی؛ یوسف جهانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: از ۱۴ هزار هکتار باغ‌های میوه این شهرستان ۲ هزار هکتار مربوط به تاکستان می‌باشد.
وی گفت: در شرایط عادی هر سال از تاکستان‌های منطقه حدود ۳۰ هزار تن انگور برداشت می‌شود.

جهانی اظهار داشت: امسال بدلیل سردی هوا و بارش نابهنگام برف در اوایل بهار پیش‌بینی می‌شود میزان تولید این محصول ۴۰ درصد کاهش داشته باشد.

وی گفت: هر چند بارش باران در روزهای اخیر موجب وارد شدن خسارت دوباره به تاکستان‌های منطقه شده ، اما امسال کیفیت محصول تولیدی در مقایسه با سال‌های قبل بسیار مناسب است.

او با بیان اینکه رقم غالب انگور در این شهرستان کشمشی بی‌دانه می‌باشد، اظهار داشت: ارقام دیگری همچون شاهانی، صاحبی، خلیلی، یاقوتی، نورس، آلدرق، گلین بارماقی، رسمی و سلطانی در این شهرستان استحصال می‌شود.

 جهانی افزود: انگور کشمشی بی‌دانه مشگین شهر شهرت ملی دارد و علاوه بر تامین نیاز استان اردبیل به سایر مناطق کشور نیز ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر گفت: در چند سال اخیر با هدف افزایش بهره‌وری استفاده از روش روسیمی در تاکستان‌های شهرستان رواج یافته و در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از تاکستان‌ها رو سیمی شده‌اند.

 شهرستان مشگین‌شهر در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل با دارا بودن ۱۴ هزار هکتار باغ میوه و سالانه با تولید ۳۰۰ هزار تن انواع میوه رتبه اول استان اردبیل را بخود اختصاص داده است.
کد مطلب: 12469
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *