يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۰

موانع پیش روی ۹ واحد تولیدی کشاورزی همدان برداشته شد

موانع پیش روی ۹ واحد تولیدی کشاورزی استان همدان که بدهی های معوق به بانک ها داشتند و با مشکلاتی در زمینه بیمه تامین اجتماعی روبرو بودند با همت مدیران دستگاه های اجرایی استان برداشته شد.
موانع پیش روی ۹ واحد تولیدی کشاورزی همدان برداشته شد
به گزارش توليد ايرانی؛ اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان روز چهارشنبه برای سی و دومین بار گرد هم آمدند تا گره از مشکلات واحدهای تولیدی باز کنند و این بار مشکلات ۹ واحد تولیدی در زمینه کشاورزی بررسی شد؛ واحدهایی که همگی بدهی های معوق به سیستم بانکی داشتند.

در این جلسه مشکلات واحد تولید رب ناصر اسدی، گل زرد الوند، مرغداری صالحی زند و مرغ مادر دربار هر چهار واحد از شهر بهار مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین مشکلات رضوان دشت سردارآباد واقع در کبودراهنگ، پرورش شترمرغ در رزن و واحدهای تولیدی آریا ایده آل و تیلکو صنعت از همدان نیز در این کارگروه گره گشایی شدند.

این واحدهای تولیدی همگی در زمینه کشاورزی فعالیت دارند و در سال های گذشته تسهیلات بانکی دریافت کرده و دچار مشکل در بازپرداخت تسهیلات شده اند.

در جلسه صبح امروز بر اساس نظر اعضای این کارگروه تخصصی، تصمیم های کارشناسی برای تقسیط دوباره و بخشودگی جرائم و دیرکردهای بانکی گرفته شد، البته به شرطی که مجریان طرح های یاد شده پنج تا ۱۰ درصد از مبلغ کل بدهی خود را به بانک ها بپردازند.

برخی از واحدهای یاد شده علاوه بر بدهی های بانکی با سازمان تامین اجتماعی نیز چالش هایی داشتند که با وساطت اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مشکلات آنها حل شد.

طبق بخشنامه ای که به تازگی از سوی دولت تدبیر و امید صادر شده است، تامین اجتماعی طبق ضوابط و قوانین برای بخشیدن جریمه های بیمه ای کارفرمایان باید اقدام کند.

بر اساس اطلاعات ثبت شده در دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از ابتدای امسال ۱۸۰ تصمیم با رای و نظر مشترک اعضا گرفته شده و به تصویب رسیده است؛ مصوبه هایی که حکم قانون داشته و برای همه بانک ها و دستگاه های اجرایی لازم الاجراست.
کد مطلب: 12097
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *